Wednesday, March 18, 2009

rEstORaN 'o' mULia



Ni nak cerita ni.. Last week, aku teringin makan satay. Pastu sayang bawa lah aku gi Restoran O' Mulia. Menurut sayang kononnya satay kat sini sedap la sangat kan.. Aku ngan sayang pon pergi dengan semangat makan satay tu..

1st impression, satay dia mmg sedap.. Tapi still sedap satay Haji Samuri ngan Satay kat kedai batu umah aku nih. Ok, sedap x sedap tu belakang kira la. Skang ni aku nak cerita kecelakaan yg berlaku masa aku ngan sayang makan kat situ. Mmg sua suey kemuning jugak la restoran tu disamping mempunyai pekerja2 yg bebal..wakaka~~ geram nih..

Kejadian pertama
Ada org gila pow satay kami..wakakaka~` sayang kata "tak pe la, rezeki dia tu. Dia bukan tau apa2. dia tak betul"


Kejadian kedua
Sayang order milo 'o' suam. Tapi milo 'o' tu tawar sangat. So, aku panggil org tu suh tambah gula. Tapi bila milo tu datang balik, ia sudah menjadi milo suam sebab dia dah taruk susu. Bodoh!! Aku pergi kat tempat org buat air tu, aku cakap saya order air milo 'o' .. Nak tau dia cakap apa?? "Saya buat air ikut apa yg tertulis kat kertas order nih"..aku jawab, "saya mmg order milo 'o' .. pastu dia jawab, "itu saya tak tau. yang saya tau buat air ikut apa yg tertulis kat kertas nih" Bangkai punya org.. mmg la kau ikut kertas tu, masalah nyer skang tadi kau dah mmg buat milo 'o', pastu yg kau bebal taruk susu tu naper...***** lu!!! - aku marah sbb intonasi org tu bercakap sgt kurang ajar, tak boleh ke cakap elok2???bodoh!! -

Kejadian ketiga
Org kedai tu nak hantar satay kat meja sebelah kitorg. Pastu tanpa disengajakan tersinggung ngan siku sayang. Kuah satay tu tumpah. Pastu sayang minta maaf kat org kedai tu. Dia kata "jgn minta maaf kat saya. Kalau nak minta maaf, minta maaf kat abg ni, kuah satay dia yg tumpah" Wallaweh...kepala hotak kau.. sial!!! Kalau kuah tu kena seluar org tu lain la, sure sayang minta maaf kan org meja sebelah tu. Ini kuah satay jatuh. Kuah satay tu masih kat tgn org kedai tu, kena lah minta maaf kat org yg bawa tu kan??? betul tak?? Dan kalau satay yg jatuh, kitorg leh bayar la hg satay yg jatuh tu.. Babiun punya org..wakakaka~~ kau nak jaga hati pelanggan sebelah tu la konon? Abis tu kami ni bukan pelanggan?? anak haram punya org.. p**i***!!!

Isk..aku marah sangat ni sbb diorg tu kurang ajar...cakap elok2 x boleh??? cakap nak tunjuk pandai pulak. macam kami ni makan tak bayar..

Huh!!! last pergi kedai tu eh sayang. Saya x nak lagi gi kedai jahanam tu. Tak heran la ngan satay ko tu. Banyak lagi satay yg sedap. kan sayang kan? kan? kan?

Sekian terima kasih dan harap maaf jika ada sesipa yg tersinggung dengan kata2 saya..

41 comments:

mama mya said...

fuyooo kalau akak pun sure meroyan... tapi kan org nak jadi pengantin baru x leh marah2 kena senyum ajek hihihi

nURmALa mAZLan said...

mama mya,
hahaha..kita dah tersenyum je baca komen akak ni..ehehe~~

Ma'am_Chelsea said...

Sumpah x pegi...

Wakakakakaka!!


* Apela teruk punye servis... Cmne la nak maju...

saya said...

memang menyakitkan hati kalo pergi kedai mcm tu.. patot kedai ni layan la elok2. kita bukan minta sampai nak dilayan mcm raja tapi berpada2 la. doa pelanggan tu penting. esok kedai melungkop mula la cakap org tu buat org ni bomohkan. pemikiran mcm ni sampai bila2 pon takkan berubah. tunggu sampai kene buku dgn ruas baru dia akan sedar. pendek kata, kita jgn pergi lagi kedai tu. hehehhe.. dtg kedai saya pulak. kahkahkahkahh...

nURmALa mAZLan said...

maam chelsea,
wakakaka~~ boikot restoren 'o' murni

saya,
kita mmg sgt sakit hati masa tu..kedai x de ler femes mana pon..cuma try google, x kan jumpa punya kedai ni. tapi sombong cam kedai diva konon..pui!!!

fazemy said...

Mmg menyampah la klw pelayan restoran wat prangai cenggitu. bkn kita tak byr pun makan duduk kat restoran tu. byr. tp diorg takde nk hormat ngn kita. klw bos ada brau tahu nk hormat. pura2.

nURmALa mAZLan said...

fazemy,
baru kerja pelayan, tukang buat air, amik order, hantar makanan.. dah nak kekwat.. kalau jadi bos tu, abis la..bodoh punya org

affa fazwan said...

kat mana restoren 'o' murni tu???
cfm kene boikot gak ni...huhu

nURmALa mAZLan said...

affa,
wakakaka~~ mari lah mari..kita memboikot..huhu~~

khairulnizam said...

restoran o mulia la syg...salah eja syg..ala senang je nak bg pelingkup bisnes org mcm ni..modal 2 rinngit jer..minyak tanah ngan mancis jer syg..tggl abu la kdi die tu syg sy bkr nnt....nsb bek kdi melayu..fkr bangsa sendiri je ni..

nURmALa mAZLan said...

sayang,
ooo...o mulia eh sayang?? wakakaka~~ salah da.. ingatkan o murni..murni nyer!!

Lieya said...

Wahkahkahhhh... nie marah beno nie!!! Tp Klau K.Lieya pn komfrem marah cenggini gak. Tak bermoral & tak berbudi langsung... Tu seb baik ade sabo laeiii...

nURmALa mAZLan said...

lieya,
hahaha...ada la tinggal skit tahap kesabaran kita ngan sayang masa tu.. x reti hormat org..

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...
This comment has been removed by the author.
khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

aduh......kesian nyer dgn korg nie..kat ner kdi satay tue..biar aku cucuk plk..hehehe ok jgn tencem2 ea cool aje ok kan kamu dh jd member pein harus cool aje hehhe

nURmALa mAZLan said...

kf,
hahaha..aritu je bengang..skang dah cool ok..hehe

Yanmie said...

ish..teruknya...klu yan pun sure panas aje...huhuhu...sabar iaaa

nURmALa mAZLan said...

yanmie,
mmg panas pon time u yan..kurang ajar kan.. x sekolah punya org

khairulnizam said...

hehehe...kita xmkn lagi kat situ ekk syg..biarlah lah kdi tu nm jer mulia tp pekerja nyer lgi hina...kat situ abc jer sedap syg...lain2 xsedap pn...kita mkn tmpt lain k syg..

nURmALa mAZLan said...

sayang,
mmg saya pon x nak makan kat situ lagi.. x kebulurnya saya kalau x makan kat situ.. pui!!!

hehe~~ bengang giler kan sayang..yereme betul..wakakaka~

Aryana & Adrienna said...

katner kedai nie wey ...la nie bukan bingai lg ...slow cam siput tu ...naper u tak sumbat jer diaorg ngan satay tu ...heheheh..(aku lak yg memandai menambah2 citer) ......haaa lepas nie u try lak mkn satay kat area umah i...satay Hanis...kat bukit Indah, berhadapan ngan caltex ader mamak tepi selekoh ...hhaaa p lah try ....selamat mencuba!!!

Aryana & Adrienna said...

uishh sayang u ckp ABC...terliur dah nei haaa......kasi arr tau katner kedai tu ....

Aryana & Adrienna said...

tamak haloba nak comment byk2.....hahahahhaha

nURmALa mAZLan said...

anee,
ooo..satay yg kat bukit indah tu eh?? i pernah makan satay kat situ, kedai dia betol2 depan mamak..pastu kat depan2 mamak tu ada kedai tayar dumlop kalau x silap..dulu2 selalu lepak kat mamak tu..x tau la kedai satay ni yg u cakap ke bukan..

nURmALa mAZLan said...

anne,
wakakaka..x per²..komen lagi banyak lagi bagus..huhu~~

A.I.Z.A.T said...

wah,ade gak cite ni akhirny ek..
xpe kak,sabar ye..wahahahahh..
dorg tu sume x g skola tu. tu kerek smacam..huhuh

nURmALa mAZLan said...

aizat,
harus la citer aizat oi...
berkongsi dengan rakan2..hehe~

rossizam said...

ada gak yer org meniaga cam ni..tak jaga customer langsung..patut diboikot....

:: p R i n c E s S _ N :: said...

tgelak2 N bace yunk..tp mmg panas ati kat kjadian 2..3.. tuh woo..

nURmALa mAZLan said...

rossizam,
ada gak..diorg ni la..sengal ubi..

princess_N,
ler...gelak pulak..org hangin ngan staff2 situ..wakakakakaka

Eazy Izzuddin said...

isk3...
macam2 hal yg berlaku nih....
saba je la kak...
byk lg kedai satay nih...
=)

RaFFLeSiA MeRaH said...

memang membakar darahhhh.....

nURmALa mAZLan said...

eazy,
banyak lagi satay sedap dari satay dia..huh!!!

raflesia merah,
yeap...terbakar!!

arianna adrizal said...

dah jatuh wajib awk marah org mcmtu! kekwat sgt. ada 4ratus juta lg kedai sate yg lg sedap. jgn bengang2.. jaga seri tu. hehe.

nURmALa mAZLan said...

arianna adrizal,
hahahaha..tu la pasal..x mo bengang²..hehe

eLLy said...

ish sungguh tak mUlia .. perlakuan mereka ..


sabor dik sabor ....

nURmALa mAZLan said...

elly,
hahahaha...mulia nyer~

e_ja said...

huhuh..
ni klau hubby akak kene mcmni..x dia sound dia belah tinggal kan kedai..tp sblum tu dia bayor sume yg mkn kat kedai tuh..tp siaplah org kat kedai tuh maut lah kene sound kaw2 punya..xde moral org2 mcmni..cmne melayu nak maju??

nURmALa mAZLan said...

eja,
tu la pasal kak.. berniaga baru x kemana, dah nak berlagak cam kedai diva..blah la...x kan kita gi makan kat situ lagi

Anonymous said...

Nak try satay sedap.. try kat Sungai Ramal, Kajang.. Willy Satay.. satay nya sangat sedap..!!

Anonymous said...

willy satay memang sedap la.. betul la cakap ko. aku rasa skali trus gian. apa benda dia letak aaaa? memang menarik....