Monday, April 4, 2011

2nD yEaR aNNiVeRsARy, d' cOcOnUt LagOoN - dAy 1

Salam uolls~

Aku nak bgtau ni. Korang nak tau tak??Tak nak sudah!! Aku bgtau jugak..Ahaks~

28 Macrh 2011 aritu, Anniversary perkahwinan aku yg ke-2..

Alhamdulillah~ Dah 2 tahun aku melayari bahtera rumahtangga.

Sempena Anniversary ni, Sayang nak celebrate kat pulau katanya!!~ Dia suruh aku choose mana-mana pulau di Malaysia. Semua perbelanjaan is on him... I Loooiikkeeeee~

Pilih punya pilih punya pilih, dalam banyak2 pulau kat Malaysia ni, aku tak tau kenapa hati aku terpaut dekat Pulau Lang Tengah - D'Coconut Lagoon~

Ok. Date dah pilih. Tak yah pilih sebenarnya sbb mmg nak pergi time Anniversary tu..Gediks ooooo~

Destinasi dah tau, Date dah pilih, Hotel dah booked, Ticket flight pon dah purchased...

Inilah hari yg dinantikan~

28 March 2011 - Memula ingat nak naik bas kat KL Sentral ke LCCT. Tapi kawan aku tu nama je kerja travel agent, tp bg wrong info..Dia kata 1st bus dari KL Sentral ke LCCT start kul 6am je..Wakkkkkk luuuuuuu!!~ Mmg x sempat la kan, flight aku kul 7am~

Aku pon arrange la ngan adik aku suh anta terus gi LCCT..TQ Aidil~

Seawal 4am aku dah keluar rumah menuju ke LCCT~Masa nak gerak tu adalah sikit drama sebabak..Aku menangis sebab nak kena tinggal Khaleef selama 3 hari...Uwaaaaaaaaa!!~ Tak sanggup aku nak fikirkan perkara ni lagi lepas ni..

"Lepas ni, mana mummy pergi, mummy akan bawa Khaleef ye sayang"

Drama sebabak tu ada lah amik masa setengah jam..Kul 4.30am baru kami gerak ke LCCT~

Kul 7am kami berlepas dari LCCT, kul 7.50am dah sampai Airport Sultan Mahmud, Terengganu..Alhamdulilah~



Kebosanan sementara tunggu boat.
Boat kul 11am tapi kul 9am kami dah sampai jetty




Masa ni boat lom jalan leh la ko posing2 maut kat situ..

Bila boat jalan je, pucat lesi segala urat sendi aku..

Mana tak nya, ombak kuat siot..

Kat jetty tak hujan, tapi bila kat tgh2 laut hujan + ombak kuat..

Kecut usus aku..Dah la tak tau berenang...Ombak tinggi2 pulak tu..

Tapi alhamdulillah kami sampai juge ke destinasi dengan selamat



Dalam kecut2 perut tu, bila aku nampak je kelibat resort - D'Coconut Lagoon, gedik aku terus bangun snap gambar ok..Siap kuar kepala dari boat lagi ko...Berani tak berani tu? Utk tatapan uolls katanya...Ngeeeeeee~ Sila terharu...Huhuhu~


Tak dapat nak snorkeling masa day 1st ni sebab ombak mmg kuat...Aku dah cakap tadi kan, ombak kuat!!!!!!~

Org resort tu cakap ombak jadi kuat cam ni dah seminggu lebih lepas kejadian Tsunami kat Jepun aritu...

Ok la..Korang tgk je la gambar2 aku..Dah nama pon x leh buat aktiviti lain sebab hujan ngan ombak kuat kan? Acara kami posing je la..Takkan nak cerita aktiviti indoor lak kan??? Wakakakakakaka~




4 comments:

intanmaria said...

mala..happy anniversary
wah..beshnya hunny bulan kat ganu
:D

Nurmala Mazlan said...

intanmaria,
Best sangat tempat tu

Lieya said...

Uwaaaaaaaaa... 2nd honeymoon ehhh bestnyeeeee... cian khaleef kene tinggai

Nurmala Mazlan said...

Lieya ,
Tu arr..Sian dia :(