Monday, April 22, 2013

pONdOk pENyAyANg rAuDhAh

Ada satu hari tu, mak mertua aku ada la cakap nak buat sedekah sikit..
Dia tanya aku kat mana rumah² anak yatim yg dia nak pergi.
Dia tanya aku sebab katanya aku biasa pergi ke rumah² ni..
Alhamdulillah ada rezeki lebih² sket kan..
Aku pun cadang la kat mak mertua aku pergi ke Pondok Penyayang Raudhah.

Tak tau la kenapa, aku dah pergi banyak rumah kebajikan, tapi aku cam tertarik dan simpati dengan rumah yg ni.
PONDOK PENYAYANG RAUDHAH
Tak tau kenapa..Serious!! Mungkin keadaan kediaman ni kot buat aku rasa sebak..
Syukur Alhamdulillah kita ni masih ada tempat yg selesa dan cukup segala segi kan..
Tapi rumah² lain pon aku masih pergi juga..
Cuma kalau ada yg tanya kat mana nak buat sedekah, automatik aku akan teringat pondok ni..
Laju jeks mulut aku suh diorg pergi rumah ni nanti..



Kat mana² pun Khaleef buat cam rumah dia sendiri jeks..Hahahaha~



Ustaz Mokhtaruddin - Pengasas Pondok Penyayang Raudhah




 Makan² time..
Menu hari tu Sate, Nasi Goreng, Nugget & Kuih-Muih..
Suka tgk budak² tu seronok.. 
Nnt ada rezeki lagi, kita makan² lagi ek~
Ins Shaa Allah








Time makan² tu la aku tanya kat Mak (Penjaga Pondok) apa lagi yg tak cukup.
Mak kata pelajar² lelaki nak kasut futsal..Diorg takde kasut..
Alhamdulillah, hasil kutipan daripada rakan² yg sudi menderma, hari tu aku dah belikan budak² ni kasut futsal 14 pasang kat Pertama Kompleks.. 
Gambar tak de sebab time tu huru-hara sket..
Ko bayangkanlah 14 orang sekali aku bawa masuk kedai..
Tak ke huru hara tu jadinya.. 

Kepada sesiapa yg nak berkongsi rezeki, bolehlah terus ke Pondok Penyayang Raudhah..
Atau boleh juga salurkan melalui aku..
Email aku - nur_rosalinda@yahoo.com

8 comments:

[A.I.D.A N.O.R.D.I.N] said...

tahniah atas usaha murni yang akk lakukan tu. Moga Allah membalasnya

nUR_rOsALiNdA said...

[A.I.D.A N.O.R.D.I.N] ,
AMEEN!!!~ Ins Shaa Allah dik

Daz Dazlaila said...

Alhamdulillah .. moga btambah2 lagi rezeki .. boleh dikongsi pada mereka yg memerlukan.

nUR_rOsALiNdA said...

Daz Dazlaila,
A'aa kan..Alhamdulillah~

eKa said...

alhamdulilah.moga bertambah rezeki awak yer.eka kat sini badan2 camtu takde.so eka akan direct terus ke rumah ank murid yg susuh utk hulurkan bantuan.adalah 1 kepuasan bila dpt membantu org

nUR_rOsALiNdA said...

eKa,
Betul tu..Setuju sangat..Memasing ada cara tersendiri nak membantu

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

❤Kamsiah❤ said...

ALHAMDULILLAH..SEMOGA REZEKI mALA DAN KELUARGA BERTAMBAH1 LAGI LPS NI..BESAR PAHALANYA MENGEMBIRAKAN ANAK2 YATIM..