Monday, January 11, 2010

tERatAk iNDaH

Salam…

Ni aku nak cerita ni.. Hari Jumaat lepas, kawan sekolah aku, merangkap photographer masa aku kahwin aritu, Elena & Ros, bertandang ke TERATAK INDAH kami..hahaha~ Nama tak tahan tu – TERATAK INDAH – Tetiba je tau kua nama tu. Mungkin sebab nama company abah aku VILLA INDAH, so aku pun x nak kalah la…nak yg indah² juga…

Ok²..sambung cerita.. Elena dah roger aku dia cakap dia kua rumah around 8.15pm cam tu…whoaaaa!!! Nak masak apa ni????? Barang banyak yg x de lagi.. Balik kerja tu gigih aku ngan sayang gi tesco..

Balik dari tesco, dengan bangga nyer aku buka bunga silat aku kat dapur..wakakakaka~ Aku masak paprik ayam dan sambal ikan bilis + kentang…nyum nyum!!!!

Ngam² Elena & Ros sampai je, makanan sumer ready.. Eh?? Ye ke sumer ready?? Tak²…Sambal masih lagi in proses..hehehe~

Gambar aku tak sempat nak snap ye.. Mana tak nyer. Aku baru je suruh sayang amik kamera konon² nak snap gambar paprik aku yg nalarekek tu…wakakakaka~ Tetiba Elena dah sampai, terus kami sumer menjamu selera.. Bila dah terbelahak..Burrrppp!!!!! baru aku teringat pic tak amik lagi.. What to do?? Paprik ayam dah masuk dalam perut kami tinggal utk diproses menjadi bahan buangan..yackkkk!!!!

Sudah nyer, gambar ni je la yg sempat aku snap bagi membuktikan diorg ni datang umah aku ari Jumaat aritu.. Ni hadiah dari Elena & Ros..thanks ya korang sudi meluangkan masa ke TERATAK INDAH kami..…muahsss~ ♥♥♥



Semalam pulak member sorg lagi datang – Adini – Tapi langsung sepatah haram gambar x sempat nak amik.. Dah sembang² lupa sumer..Tapi menu utk semalam adalah :- Masak lemak cili api, ikan goreng, sambal belacan, sambal udang & kacang panjang goreng ngan kentang..






p/s: Elena, len kali kalau korang dtg aku masakkan masak lemak cili api eh…huhu~Aritu cam kelam kabut sket sbb baru balik kerja..

20 comments:

Diarihatiku1976 said...

wowo.. bestnya ada member yg prihatin ekk...

nURmALa mAZLan said...

Diarihatiku1976,
member² kita mmg prihatin...wakakaka`

adha said...

besnye da masuk umah baru

nURmALa mAZLan said...

adha,
hehe~ dah seminggu kak

~dARlee zURiS~ said...

nak g umah awak gak lah
dapat makan best2
hehee...
nak masak apa lagi nanti? ;P

wina said...

aku je blm dtg umah ko lg kn mala?

ha...nanti sebelum datang aku order ape aku nk makan pas tu ko masak sedap² tau hehe

nURmALa mAZLan said...

~dARlee zURiS~,
hehehe~ surprise la..nt dah dtg baru awk tau kita masak apa..hehehe~

wina,
pergi la kau... nak datang konon..cit podah!!!

Uruchimaru @ kf said...

feh dh bukak dh bunge2 silat kat dapur ea!

nURmALa mAZLan said...

Uruchimaru @ kf ,
tau tak pe..menyampah dol..

atty's said...

bila lah nak sampai umah mala nie ..nak rasa masak lemak cili api ..

Ms AiReEn MoHd said...

hah tu baru kawan ko dtg kan..aku pun nak gakk tapi tambah lagik empat menu tambahan dr yg ko da masak...pastu nasik masak lebhe...ayam lebeh gak ekk...

ha air ..air suh k.rol buat kan air buah due tiga mcm..wakakakak dan dan aku mkn terus mati kan..ko buh racun tikus tgk aku pounyer demand..ngeeeeeeeee

nURmALa mAZLan said...

atty's,
hahahahaha~ x sedap!!!!!!

Ms AiReEn MoHd ,
ha..tau x pe..aku baru nak cakap aku nak taruk racum rumput.. wakakaakak~

:: p R i n c E s S _ N :: said...

beshnyerrr.....nk gak ade uma sndri...kumpul duit ni..

eLLy said...

takisah la teratak ke vila ke janji indah :)

ARIFFDA said...

mala
org kata
kalau ramai tetamu dtg umah
kita murah rezeki

org kata la, hehehe

nURmALa mAZLan said...

:: p R i n c E s S _ N ::,
caiyok2..kumpul sikit2 lama2 jadi bukit

eLLy ,
yeah!!!! janji indah utk ku dan suami terchenta..

nURmALa mAZLan said...

ARIFFDA ,
ye ker?? harap² betul...AMIN!!!!!

eL said...

mala..terima kasih banyak2 di atas entry serta masakan kau yang buat owang tak bole tido 2 hari tu..huhuh..mabeless sangat2..tak pe, masak lemak cili api tu roz kata, dia masih menuntut dari kau..huhuhu...apa pun terima kasih mala, layanan kau dan laki kau *bior pun dia bagi hint dah ngantuk* sangat superbbb..lepas tu roz kata lagi, nanti kalau kowang datang umah kitaowang pulak, dia masak yang special masakan johor..aku? masak air udah la..ehehehekekeke

eL said...

mala..terima kasih banyak2 di atas entry serta masakan kau yang buat owang tak bole tido 2 hari tu..huhuh..mabeless sangat2..tak pe, masak lemak cili api tu roz kata, dia masih menuntut dari kau..huhuhu...apa pun terima kasih mala, layanan kau dan laki kau *bior pun dia bagi hint dah ngantuk* sangat superbbb..lepas tu roz kata lagi, nanti kalau kowang datang umah kitaowang pulak, dia masak yang special masakan johor..aku? masak air udah la..ehehehekekeke

nURmALa mAZLan said...

eL,
hahaha~ ok²..nnt kami lak terjah umah korang okeh...