Friday, April 17, 2009

aKu...iStERi...


Meet Sayang!! He's my soul mate, my best friend, my husband, my idol. Yes, he can be annoying at times, but which men isn't? (only kidding Sayang) :)

He is such a wonderful person. When I met his friends, I knew we will get on right away. I think I fitted in quite well. When he met my family, I knew he was the one. I was glad I "found" him.

I've only been married for about 2 weeks 6 days now! sumer dok tanyer caner my life as jadi orang baru..hahaha~~ I can’t really tell what have changed since... Mmg ada sikit² perubahan, tapi tak banyak.. Aku masih belajar dan menyesuaikan diri sebagai seorg Isteri, Menantu, Ipar, bla…bla…bla…

Aku as wife?? Okey…hahahaha… Okey sangat..So, kepada sesaper yg belom berkahwin, sila lah berbuat demikian..wakakaka~~

Utk awal2 ni ok la..Alhamdulillah dapat aku menunaikan kewajipan seorang isteri.. aper tuh?? masak, mengemas, menggosok, membasuh….aper lagi??? Ikutkan masa aku gi kursus kawin itu aritu benda² ni bukanla tanggungjawab isteri.. tapi fitrah dan lumrah nyer wanita, benda ni semua dilakukan tanpa disuruh.. betul tak? Suami ibarat bayi.. aku rasa la.. MY HUBBY IS MY BABY… hehe….sume kiter uruskan..

Tapi menjadi isteri pada yang tercinta amatlah indah.. tak sama time bercinta dulu, time bertunang dulu.. Tapi dengan perkahwinan, ianya mematangkan hidup kiter.. itu yang indahnya…

Ape yang indah lagi.. masih lagi org memandang kite as pengantin baru sebab… inai kat tangan tak ilang lagi!! Hahahaha~~~

Apa yang lain dah kahwin??

- I got to see him sleeping next to me.
- Masak (Tapi aku masih belum berkesempatan lagi sbb tinggal ngan mertua.. Ibu mertua aku yg masak, aku tolong² jerk)
- Kita wajib bangun awal
- Kene rendahkan suara
- Kene belajar kemas mengemas ….
- Belajar jadi wanita…terutama bila berhadapan dengan orang selain keluarga sendiri. especially keluarga mertua, ipar, biras, etc….
- Pandai² amik hati…Skang dah ada hati dua keluarga kita kena jaga..
- Belajar lah bersopan skit pakaian untuk menjaga nama baik suami tercinta
kurang melepak jumpa kawan²
- Bahagia - mcm dulu before kawin ada je masalah....skrg relaxx je
- Credit hand phone tak terusik. Al-maklum la, sblm ni sikit² dok sms/call..skang dah ada depan mata nak sms/call ape jadah..
- cemburu ader..tapi dah kurang..hubby dah depan mata
- dah tak independent dah...gedikssss
- hari² basuh baju & setiap kali kering terus lipat baju..ekekekeke~




wakkkkkkk!!!! Banyak siot perubahan² nyer. Kalau nak suruh taruk semua, sampai esok pon belom tentu abis…

49 comments:

~dARlee zURiS~ said...

tak sabr gak lah camnie
ahakssss ;P

nURmALa mAZLan said...

zuris,
wakakaka~ sila bersabar ye zuris.. x lama lagi tu

~ mizzAmy ~ said...

~ uish.... nih tak sabar nak tunggu 2011 nih. cuma tinggal bab masak jer yg tak lepas lagi. huhuhuhu... ~

nURmALa mAZLan said...

amy,
wah..samer la kita x pass lagi bab masak..huhu~

adha said...

mala, mula2 memang cam tu.. nanti da dok sendiri, semua kita buat sendiri, dia dok tgok tv, masa tu mula la rasa jeles sgt... dan rasa nak baling ngan gayung jek kat dia.. hahaha tp rasa jek la.. tak buat pun.. nak mampos baling ngan gayung... ghahahahahah

f.i.e.z.a said...

im no good w kemas mengemas, melipat x reti, masak jaoh sekali.hehhehe..
rasanya nanti kompom dapat lelaki yg jenis tgn cam pompuan.semua dia buat..hahha..
indahnya kawen.. :)
x g honeymoon ke?

nURmALa mAZLan said...

adha,
skang ni pon kadang² ada gak menjeles bila tgk macam dia bersenang lenang, kita pulak yg bersilat bagai..wakakaka~

fieza,
saya pon x reti bab kemas mengemas, masak memaasak ni. cuba je sket² hehe

busyuksayang said...

selamat dtg ke kelab isteri2...at first, mmg agak susah utk menyesuaikan diri...insyaallah, lama-kelamaan akan jadi lebih mudah...apapun, berdua mmg lebih baik kan...muahsss

E.L.L.Y.N said...

itulah transformasi seorg anak dara kepada seorang isteri

sat lg transformasi jadi mak org plak...heheheh

Ada Ayrissa said...

wahhhhh.....
moga mala jd isteri yg solehah yer...

ARIFFDA said...

hehehe...part CREDIT yg best...JIMAt dikala kegawatan EKONOMI..hehehe

nURmALa mAZLan said...

busyuksayang,
ye kak..berdua lebih baik
"berdua denganmu..pasti lebih baik..aku yakin itu..bila sendiri.. hati bagai langit berselimut kabus"

ellyn,
Insyaallah kak. Mmg nak sangat jadi IBU..hehe`

nURmALa mAZLan said...

Ada ayrissa,
Insyaallah kak

Ariffda,
ye...sangat jimat..hehe`

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahhh....beshnyerr...x saba nk kawen...wahhhhh.....br nk btunang da gatal N ni....

nURmALa mAZLan said...

princess_N,
tak per...cita2 tu

Dayu said...

tak sabar nak rasa sendiri perasaan2 yg mala dok citer ni
nak rasa!!!!
tanggungjwb tu mesti bertambah byk kan mala, hati2 nak kena jaga lagi lah..
tapi bak mala kata
tu yg matangkan kita..

nURmALa mAZLan said...

dayu,
hehehe~~ cepat2 la kahwin dayu

cHeRyNa PiReS said...

seronoknye bace pasal nurmala nieh...gumbira rasanya...nywayz, sha doakan supaya cepat2 dapat cahaya mata, ok!

nURmALa mAZLan said...

sha,
hehehe~ terima kasih sha..AMIN!!!

syareena said...

1. tahniah dah jadik wife

2. moga semua list tu kekal sampai tua hehehehe

joegrimjow said...

bestnye saat ni!!!

farhanna said...

warghh.. seronoknya.. p rs nya cm letih je.. hr2 kne basuh bj.. waaaa..

nURmALa mAZLan said...

syareena,
Insyaallah

joegrimjow,
mmg sangat best

nURmALa mAZLan said...

farhanna,
mmg letih tak hengat punya.. hari2 kena basuh baju

momguess said...

dik....
moga jd isteri yg soleh dn moga bebahagia....

tetibe aku emoooooooooo

huwaaaaaaaaa

Eazy Izzuddin said...

hehe
begitu seorang isteri..
xD
eazy x saba pula nk nikah nih...
=P
xD

khaLifah feDi said...

almk..bes t arr n3 nie..emm xsabor nk kawen hik3..op3..kawen mmg sng tp tanggungjwb tue bsaukn emm

psst:pn.mala buku yg kf bg tue dh bce samapi abis?

nURmALa mAZLan said...

momguess,
Insyaallah kak.. Terima kasih

eazy,
wakkkk!!! gatal eh kau eazy..kumpul duit dulu

nURmALa mAZLan said...

kf,
belum baca pon lagi kf..hik hik hik...jgn marah arr..nnt akakn ku baca juga

antalya said...

ishh xsabarnya nk rasa pengalaman sy plak

eLLy said...

alahhhh soo sweet
my hubby is my baby ....grrr
;)

nURmALa mAZLan said...

antalya,
hehehe...sabar ye..bulan depan je tinggal

elly,
wakakakaka!!!
wakakakakakaka!!!

e_ja said...

semoga kebahagian yg tercipta akan berkekalan buat selamanya..:)

nURmALa mAZLan said...

e_ja,
Insyaallah..AMIN!!

saya said...

omak aiii..banyak tu perubahan lepas kawen. gegeggee... mengerikan. hhahahhaa...

::cik kikiLaLa:: said...

hihi suka post ni,,
nak kawen jugak rasenye,.,,hehehe

nURmALa mAZLan said...

saya,
wakakakaka` sajer jer buat gempak tu..huhu`

cik kikilala,
lor..baca post ker terus rasa nak kahwin?? pelik nih..

♥Zack ~ 'A♥ said...

Hi sis.. i'm reading ur blog now.. sgt sukak la saye baca blog sis.. senyum jekkk.. lelagi membaca ttg citer kawin sis.. salam kenalan..
:)

nURmALa mAZLan said...

♥Zack ~ 'A♥,
wah wah...suke ek baca pasala kahwin?? ekekeke~

Y u Z z 9071 said...

banyak lagi kisah pahit manis yg akan diharungi tau lepas kawen..

enjoy....;)

nURmALa mAZLan said...

yuzz9071,
;)

Alya ^ Marlyna said...

takpa slow2 kan mala...beshnyaa sudah tawennn..sy nak tawen juga! haha

nURmALa mAZLan said...

alya,
sabar la alya.. nnt kamu akan kahwin juga..hehe~~ x lari shaka dikejar

rynn2506 said...

uiks....
tgh syok scroll gambar ternampak plak masa ko nikah tu...ade lak gambo seorg artis tu..sape ekk???
heheheh.......

nURmALa mAZLan said...

rynn2506,
saper lagi.. SITI NURHALIZA lah yg bernikah tu..wakakakaka~

Aryana & Adrienna said...

memang bukan senang menjd seorang isteri & seorang IBU...masa tu ibarat emas....siang keje balik umah buat keje lg ...itulah kiter as a wife ...selagi tak pejam mata selagi tu keje jer...masa tu lah kalo laki tak tlg multu kite rpun start lah pok pek pok pek ..(itu aku ) ....rasa nak hempuk jer...hahahahahhahaitulah tanggungjwb sebagai isteri & ibu kan ......bukan mudah kenkadang bila terfikir...camtu lah mak mak kiter kan ...baru lah bila kiter dah jd isteri & ader baru lah sedar pengobanan tu ....uwaaaaaaaaa...padan muka aku ....

nURmALa mAZLan said...

haha,
wwwuuuuaaaaaaaaa!!!!!!!!! touching la pulak aku baca komen ko nih...sob sob sob~~

rynn2506 said...

oit.....yg nikah tu x kira la.....
yg sorg lg tu....
wakakaakkakakaka????

nURmALa mAZLan said...

rynn2506,
yg sorg lagi tu protege aku la..MISHA OMAR kan?? wakkkkk!!!