Friday, January 23, 2009

sOLat aKHiR wAktU


Rupa-rupanya ada cerita kalau kita lewatkan sembahyang kita yea .... Jika berpuasa Amalan kita direct terus padaNya Tapi Jika bersembahyang Ada posmen pula Untuk hantar amalan kita padaNya

Kisahnya ?.. Setiap kita ada malaikat Malaikat yang hantar amalan sembahyang kita Pada Ilahi Untuk sampaikan amalan kita Ia melalui tol-tol di setiap lapisan langit Dimana setiap penjaga tol, Kroni malaikat juga Jika sembahyang di awal waktu Tolnya "free" Sekatan tol tiada Tiada "jem" Malaikat terus sampaikan amalan pada Tuhan Untuk dinilaikan

Tapi Jika sembahyang di akhir waktu Tol free juga Tapi sekatannya MasyaAllah?. Di langit pertama, Penjaga tol marahkan posmen kita Kenapa lewat poskan amalan kita Merayu-rayu posmen malaikat kita Minta diberi laluan

Tetapi? penjaga langit pertama Tidak heran Dicampakkan amalan lewat sembahyang tadi ke bumi Maka.. Jatuh berderai?

Dikutip semula oleh Malaikat posmen kita Satu persatu dikutip Sambil terus merayu untuk ke lapisan langit ke-dua

Dilangit kedua, Samalah juga, Bebelan malaikat kerana lewat hantar amalan Merayu lagi kawan kita Tak dipedulinya Lalu dilemparkan amalan lewat sembahyang kita tadi Jatuh berderai lagi..

Dikutip satu persatu amalan kita Dirayu lagi untuk diserahkan amalan kita pada Tuhan

Dilangit ketiga, La..... Kena basuh lagi malaikat posmen kita Kenapa lewat hantar amalan tersebut Tiada kompromi Terus dibaling amalan kita Jatuh berderai amalan kita Tak ade nilai?. Dan tiada lagi dikutip dan dirayu lagi

Maka.. Tak sampailah amalan kita kepada Allah Seolah-olah kita tak sembahyang juga

Maka? Bersedialah kita menerima pembalasannya Tak di dunia di akhirat pula

Ish?. Tak berbaloikan kita buat amal Tapi tak sampai Dahlah tu Tak de nilai Kena azab lagi nanti




Ya Allah !!!
Ampunkan kami !
Kerana lalai !
Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang
Jadikan hati kami Suka sembahyang di awal waktu
Gawatkan hati kami selagi kami tak segerakan
Biarlah kami gawat di dunia
Agar kami tidak gawat lagi Di hari akhirat kelak.
Amin.








p/s : Astagfirullahalazim.. aku selalu sangat lewat² kan solat..Lagi parah, kadang² hangus terus!!! aduh!!!!

21 comments:

e_ja said...

semoga memberi keinsafan kpd kita bersama..amiiin..:)

nURmALa mAZLan said...

eja,
Insyaallah.....

eZa said...

lps bace emel nih harituh trus berazam baru! ;) jom?! :)

Ada Ayrissa said...

huhu.....
moga Allah tetapkan iman kita...
amin...

nURmALa mAZLan said...

eza,
uhuks!! samer arr kita..tapi x tau la baper lama pulak azam ni..

kak ada,
Insyaallah kak

~dARlee zURiS~ said...

ohh..insap jap masuk sini ;)
info yg bagus tuk ari jumaat nie

semoga ianya memberi kesedaran pd kita bersama :)

nURmALa mAZLan said...

zuris,
wakakaka...Insaf jap je ke zuris

rynn2506 said...

aku penah dpt email cenggini...
kite ni manusai selalu alpa...sian malikat hantar amalan kite tp kena reject,tp kite x rasa bsalah pon kan...

Suraya said...

kak mala thank so much atas ingatan yang sungguh menginsafkan ni..alhamduliilah..sama2lah kita mengingati..

nURmALa mAZLan said...

azrin,
tu la pasal..sbb x nampak deoan mata...sebb tu x rasa bersalah

suraya,
sama²..akak berkongsi je..

sparkystar said...

good info..

nURmALa mAZLan said...

sparkystar,
thanks....

:: p R i n c E s S _ N :: said...

uishh..kdg2 N ni sukerr solat lwat...

nURmALa mAZLan said...

N,
tu la pasal..bukan kadang2..cam selalu jerk

Ochie~(^_^)v~ said...

Amin.. muhasabah diri la kita selalu kak... hehhe

nURmALa mAZLan said...

ochie,
Insyaallah ochie..

KhaLifah feDi said...

emm mekasih.entry sgt2 menyentuh..
kite mmg insan yg lemah,tpi kdg2 saje2 wat gagah,perkara yg 5 itu pun kite buleyh tertinggal.or terlewat emm..=(

Elynn said...

Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan... :)

nURmALa mAZLan said...

kf,
ye la kf..terasa rendah diri sangat bila baca entry ni.. tapi x insaf2 lagi tu..aduh!!!

ellyn,
wak!!!! astagfirullaalazim!!!

Erinsza said...

Info yg bagus nie mala utk renungan kite bersama...

nURmALa mAZLan said...

erinsza,
tu la pasal kak...