Thursday, February 19, 2009

eKiN mAWi dAh mULa LoYa²..kERjA sAPa niH..???

Aku bengang gile nih..
Internet kat umah aku tak boleh connect..
Tension!!!!!!!
Biasa malam² sebelum tido aku bertenet dulu…
Tapi dah 3 hari aku cam mati kutu x leh nak bertenet..
Persal arr…???? Call telekom, servis nyer sangat lah lembab cam siput babi..10x call baru nak pick up..aarrgghh!!!!!



******************************
Disebabkan internet kat umah aku tu cam sialan, jadinya aku x boleh la beria² nak upload gambar bagai..
So, aku tepek kan la cerita mawi & ekin ni..Ikutkan aku menyampah tgk muka diorg ni..wakaka~~





Sorry, Ekin bukan mual & loya tekak seperti yang anda bayangkan, beliau terasa begitu tatkala melihat melihat penduduk Korea memakan daging khinzir tanpa mengira waktu. Ah sudah, penulis ingatkan dia sudah mengandung, memang hebat’lah kan. (turn off sungguh)
Melihat keadaan yang tidak memihak kepada penduduk Islam, pasangan Mawi & Ekin bercadang untuk membuka sebuah restoran halal di’sana. Selepas ini, sesiapa yang pergi ke korea tidak perlu gusar lagi mencari makanan halal, sebut sahaja nama Ekin atau Mawi. Penulis beranggapan jikalau nama mereka berdua di’jadikan branding dalam industri pemakanan halal di’sana, sudah tentu meletup. Iya’lah, sudah tentu kesemua pelancong muslim menjadikan mereka sebagai pilihan utama sajian. Contohnya, karipap Ekin.


Kredit berita Mahu buka restoran di Korea

37 comments:

Ida Naziri said...

salam perkenalan

ingat kan ekin pregnant td :)

Nurmala Mazlan said...

ida shah,
hehehe..mula² saya baca pon ingat cam tu..ekeke~~

sparkystar said...

ala...baru jek nak jadi pakcik,lmbat lagik la jwb nye

Nurmala Mazlan said...

sparky star,
wakakaka..x per la..meh saya panggil kamu pakcik..boleh??

: Maz : said...

karipap ekin? wahahah...lucah2..

Nurmala Mazlan said...

mazzura,
wakakaka..tu la pasal..wakakaka!!!

i'm Lina said...

wkakkakka.....
ingat pantas & efisyen sungguh...
rupenye kes si kerbau idung penyek...haha

BaBbliNg BaR0nNESs said...

Assalammualaikum

bagusla..
xkan smpai tua nk nyanyi+acting
bukak bisnes mknan halal bgus..
dpt tlg org Islam yg bmusafir..
i say, good luck 2 them^_^

Warnawanie said...

tenet kt rumah me pun prob..
rasa mcm takleh idop jer without internet... hahahaha

Nurmala Mazlan said...

miszRLina,
wakakaka...kerbau kontot la kak..

BaBbliNg BaR0nNESs,
bagus la..niat diorg tu suci dan murni kan..

Nurmala Mazlan said...

warnawanie,
aha..mmg cam x leh hidupkan tanpa tenet..aduh!!!

pRincESs_N said...

hurmm...bgs2...wat bizns kt oversea...

dialicious said...

Hi mala..x silap i u ade ckp arma couture tu kwn u kan?semlm i pegi rumah dia n discuss psl pelamin.harga seme ok dh bincang tp bile i nak byr deposit xtau la nape dia mcm reluctant sket..die tu baik kan?u amek die ke design ur wedding pelamin nanti?

Anonymous said...

cam lain macam jek munyi karipap ekin..

memang geram kalau x leh bertenet.. lempang jek modem tue hahaha

re = terima kasih coz mengomen di n3 OH IBU.. semoga tabah menghadapi segala dugaan..

Yanmie said...

huhuhu..ingatkan dh peknen td..cepat betul..

MamaIcha said...

wat suspen jer...igtkan betul2 dah pregnant...:p

Nurmala Mazlan said...

princess_N,
bagus membantu luslim disana

diahlicious,
aha..i amik dia nanti buat pelamin ngan decoration utk dewan..

hah??!!! dia x nak deposit...ooo..siap dia tu, ngan i dia minta..ekeke~` x lah...actually kan, masa bayar deposit tu pon bukan dia yg minta, i yg nak dok call² dia cakap nak bayar sbb nak booking kan..

u pon amik dia ker??

Nurmala Mazlan said...

mama mya,
hahaha..karipap ekin..
aha la kak..menyampah tau kalau tenet x leh pakai

yanmie,
kalau gigih apa salahnyer peknen cepat

Nurmala Mazlan said...

busyuksayang,
hehehe..kita pon ingat cam tu

eLLy said...

Emm kisah mcm tu pun boleh masuk dlm news paperkan ..

klu la kita yg loya mcm tu ,
agak agak ade org nak tulis tak?

;)

Nurmala Mazlan said...

elly,
x de saper nak heran kak kalau dia koya tgk hidung ba**

wakaka~~

Blog Eazy Izzuddin said...

haha..
saba je la kak pasal internet conection...

huhu
thu x fe..
meyampah tul tgk muke dorang..
=P

Nurmala Mazlan said...

eazy izzuddin,
akak pon menyampah tahap gaban punya..

Anonymous said...

Eh betulla kat korea memang susah nak cari makanan muslim kan.. hari tu masa aku pg sana terpaksalah aku makan yang bukan-bukan.. tp dlm mimpilah... wa ka ka

Nurmala Mazlan said...

cuitnazz,
wakakakaka..cis!!! ku ingatkan betul², rupa²nya dalam mimpi saja..

Puteri Satu said...

akak betul2 ingatkan ekin dah muntah2...ngeh-ngeh...

fazemy said...

Karipap ikin? Tak tahan. Ada cerita terbaru psl diorg iaitu Ekin masak cekodok kul 3 pagi. Muahhaha. Hampeh.

Nurmala Mazlan said...

puteri satu,
wakaka..kita pon samer

fazemy,
wak!!! biar benar ada cerita tu..mmg hampas!!

Anonymous said...

mala,
kupikirkan guna streamyx xkan jd gitu....rupanya jd gak kan..hampeh...

aku xde benda nak komen psl mawi-ekin tu..sbb aku x ske dorg....

Nurmala Mazlan said...

rynn2506,
aku x guna streamyx la yin..kan aku dah cakap, aku guna dial-up 1515.. aku dah call, dia cakap line aku hang.. dah ok dah skang.. :)

aku pon menyampah tgk mawi ngan ekin nih

Anonymous said...

Hi i am pradeep i read your article and it is really cool and awesome. Your Blog seem to be cool and has a Good theme too...This is my FIRST entry in having a blog I want to make new friends from all over the country and share my new experiences that i am going to have in my upcoming whole life.I think we can share everything and know more about each other….PLEASE HELP ME IN MAKING YOU AS MY FRIEND….hahaha… :lol:i have added your link kindly visit my blog and add my link.

Nurmala Mazlan said...

pradeep,
thanks pradeep for visiting myblog.

arianna adrizal said...

karipap ekin?
hahahahhaah

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

sabar ajelah kan mala entry ni, akak pun baca tadi kat ohbulan, ingatkan prenant rupernya lain..internet minggu ni memang mengong giler lah

Nurmala Mazlan said...

arianna adrizal,
ekekekeke~~

crazy beautiful,
kita pon baca kat ohbulan kak..wakakaka~~

A.I.Z.A.T said...

ish ish mohd akak ni..apela, igt cite pregnant btol2..huhu..

pki wimax ar kak..ramai kata laju.. hehehe

Nurmala Mazlan said...

aizat,
hah??!! mohd akak?? ceh..

apa jadah pulak wimax tu zat..ingat akak reti ker? wakaka~~