Monday, June 15, 2009

iKaN bAkAR




Korang tau tak, jam berapa aku snap gambar ikan bakar nih?? Kul 1.57am ok… Malam Sabtu aritu, sayang ada fulsal. Sayang balik masa tu pun dah kul 12.00am kot.. Aku punya lah mengantuk. Terpisat² mata aku tunggu sayang balik. Sayang sampai rumah je, terus aku tanya “sayang nak makan tak?”. Dia kata x nak..Alhamdulillah…boleh la aku tidur…wakakakakaka~ aku pon dnegan bangga nya tarik selimut, nak tidur la konon..
ZZZzzzzzZZZzzz~~

Lepas sayang mandi tu, dia cakap “sayang, saya lapar la”

“Adoiii!!!! Tadi org tanya kata x nak makan..org dah nak tidur ni baru sibuk nak makan kan? Nanti jap saya tgk apa ada kat dapur tu yg boleh di masak.. saya masak simple² je”

“Tak nak.. sayang tak payah masak.. Saya teringin nak makan nasi campur..Pastu ikan bakar cicah ngan air asam”

“Mana pulak nak cari nasi campur ngan ikan bakar malam² buta nih?”

“Ada..kat Kg Baru”

Wwwwuuuaaaaaa!!!!!!!!!

Aku baru nak tidur…dengan bangga nyer terpaksa la aku bgn tukar baju dan teman sayang ke Kg Baru makan ikan bakar….Seb Baik sedap… sudah nyer aku yg menghabis kan ikan bakar tu. Aku makan mee kari tau uollls!!!! Pergghh!!!! Punya la sedap mee kari dia..korang kena try



p/s :sampai skang aku masih lom merasa makan kat suraya seafood tu.. sebab kedai dia asyik lah penuh jeeee……..

53 comments:

antalya said...

aii mengidam ke cik abg tu? tanda2 kot

nURmALa mAZLan said...

antalya,
hahahah~ t la..dia mengandung kot..ekekeke`

saya said...

hehehe..tu dia org yg takmo mkn tu alih2 dia yg kasi perabih..takpe la..sementara tgh ada selera tu mkn je laa...

nURmALa mAZLan said...

saya,
tu la kak..ntah bila nak berdiet agaknya

busyuksayang said...

sedapnya mala...hari nie, nak cari ikan bakar la...:D

ARIFFDA said...

mala
ingatkan mala buat ikan bakar
(kisahnye, tgk gambo baru baca cete, n kesimpulannye dia atas)


wakaka

nURmALa mAZLan said...

busyuksayang,
hahaha~ baby nak ikan bakar eh arini kak?

ARIFFDA,
wakakaka~ kita buat ikan bakar..huh!!! kucing bertandung la kak

Y u Z z 9071 said...

gigih ok tahan mata..

nURmALa mAZLan said...

Y u Z z 9071,
tahu x pe...esok tu aku bgn kul baper?? lu pikir la sendiri

Warnawanie said...

syiokkknya ikan bakar...

hurm, da lama gak tak gi kg baru!

nURmALa mAZLan said...

Warnawanie,
mmg syok pon ikan bakar dia..kuah asam sangat sedap!!

:: p R i n c E s S _ N :: said...

perghhh..ikan bakar d pg ari..lyan seyh..yunk..lawo r header baru tuh...N br pasan...

nURmALa mAZLan said...

:: p R i n c E s S _ N ::
hahaha..baru pasan ke??

Dayu said...

mala ngan hubby bahasakan diri 'saya' ke??
huhuu..gitulah isteri kan
biarlah tido malam ku diganggu
tetap setia menemankan suami tercinta kan

nURmALa mAZLan said...

Dayu,
aha la dayu... kami bahasa kan diri saya...naper?? hehe~

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

awak..malam sabtu tue pun pepel makan ikan bakar gak..kat umbai melaka...sedap kan...jalan2 kat melaka harus la menyinggah dekat umbai tue kan..yummy..yummy...terasa lapar lak nie..

nURmALa mAZLan said...

PuRpLeLiCiOUs LoVe,
hahaha..kita serupa..kita serupa

~dARlee zURiS~ said...

nasib baik sempat salin baju
;P

nURmALa mAZLan said...

~dARlee zURiS~
kalau x terbarai la zuris...wakakakakaka~

░♥si lampu neon♥░ said...

alahai sodapnye!

princessdHani said...

uih... sodap eh... hehe..

btw, lov ur new banner... cantek banget

nURmALa mAZLan said...

░♥si lampu neon♥░.
mmg sodap

princessdHani,
ehehehe~ ye ker?? thanks

SwEeTFoResT said...

wahhh..sedapnyer ikan bakar..da lame xpekene..ish2..

nURmALa mAZLan said...

SwEeTFoResT,
pi pekena pi..sedap!!!!

adha said...

cam akak dulu masa lom ada anak.. tgh2 mlm leh g mamak setakt nk minum segelas teh tarik.. skrg neh? jgn harap.. tido lagik baik.. wakakakak

farhanna said...

warghhh saya kena belajar masak jugak nie....

nURmALa mAZLan said...

adha,
ini la masa kita nak berfoya2

farhanna,
adoi!!!sesungguhnya..ini bukan masakan saya

J3zz3lb3ll G' said...

sedap..terliur je

atty's said...

mala ..huhuhu..ko kejam..kty pun jdk lapo nie..huhuhuhuuh

mama idzareef said...

adoyaii ikan bakar...tgkap leleh..aritu kt kg blh la nk request2 kat mak..skrg dh blk umah sdri...uwaaaa... nk ikan bakar jugak...

nURmALa mAZLan said...

J3zz3lb3ll G',
jgn sampai lmeleleh air liur tu

atty's,
wakakakaka..kak, tgk air asam tu...kecur liur

nURmALa mAZLan said...

mama idzareef,
gi la Kg Baru kak..request kat sana..

Aleeya said...

ish ish ish mala nak kena nehhh, teliuq akak dah nehhh, nampak gayanye kena le mencarik ikan bakar malammmmmmmm ni gak hu huuuuuuuuu pergkhhh sedapnye bila dicicah ayak asammmm

[yAN!e][pUTraJAya] said...

haih..
mala...dia mengidam tu
hehhehe...kul 1 pagi nak makan ikan bakaq....hehhehe

kojah said...

malam2 dating mesti best...hehe

nURmALa mAZLan said...

Aleeya,
hahahhaha..kelakar la akak ni..malam ni pi cari ikan bakar tau..nnt kempunan

[yAN!e][pUTraJAya]
tu la pasal..mengidam pulak dia

nURmALa mAZLan said...

kojah,
ye...syok!!!! dulu masa bujang mana dapat..huhu~

NahWaL said...

wah,isteri bagus ni tunggu suami saya terpisat2 mata. hahaha. macam mana sis, mesti bahagia tak terkata meluap2. haha

nURmALa mAZLan said...

NahWaL,
Setakat ni Alhamdulillah...selamanya la bahagia hendaknya

Pocket said...

tetengah malam ada orang wat ikan bakar!!
oh oh.. terlupa kat kampung baru nyer ikan bakar.. pasal kalau kat penang ni, kul dua pagi tak der dah.. heheh:)

tingin nak makan udang bakar.

nURmALa mAZLan said...

Pocket,
kat sini kul 5 pg pon ada ikan bakar

Redbloodsnow said...

Ya Allahhh ikan bakar tuh akakk oiiii. a'ah cicah ngan air asam....SUBHANALLAHHH!!! nangis ko makan..adoiii kecur dh lioq zie wehh

:D

nURmALa mAZLan said...

Redbloodsnow,
ahahahaha...ko ni zie..cakap cam tu, akak pon dah kecoq liuq dah nih..ehehehe~

en_me said...

sonoknyerr ader orang masakkan ikan bakar tewww.. ekeke

eLLy said...

dik tak boleh lawan ikan kat Penang dikkkk... akak makan kat penang yg Blooger kita Ms Ej' bawak ari tu best dikkk

nURmALa mAZLan said...

en_me,
sapa lah yg nak masakkan ikan bakar tu tgh² malam buta

eLLy,
ye ke kak?? apasal dia bawak akak jer? naper dia x bawa kita?? uhuks~

Wawa_Nadwa said...

huii.
ikan bakarrr!!
kena pi carik ni.
tertibe lapo plak, ingat nk diet.
=P

nURmALa mAZLan said...

Wawa_Nadwa,
x de maknanya diet..ko tu kurus kering

e_ja said...

sbnrnya tgh kenyang ni..tp tgk ikan bakar je jadi lapar..buleh??..wakakakaka..

Ada Ayrissa said...

kat kedai mana yg sedapnya tu?

sweet cravings said...

mala, walaupun lambat.. nak jugak komen.. hehe, suraya seafood tu best! my family's fav place kat kg baru tu.. dari kedai kecik (1993 kalau x silap, sampai la ni..) :P

silalah beratur & tggu turn.. hee. :)

nURmALa mAZLan said...

e_ja,
adeh!!!

Ada Ayrissa,
kat kg baru kak..alaaa....lupa la nama dia

nURmALa mAZLan said...

sweet cravings,
tu la..x pernah merasa nak makankat suraya seafood tu. asyik penuh je memanjang tau..