Friday, July 31, 2009

aYaM mADu sEDap…. bERMaDu nEVeR!!!!!!!!


Semalam aku puasa ye kawan².. Puasa ganti..ahahaha~ dah nak dekat puasa baru sibuk nak ganti.. Ni la nama nya org kata “dah nak terberak, baru nak gali lubang” wakakakaka~

Setiap hari Khamis malam Jumaat…jeng jeng jeng……cet~ korang fikir apa hah?? Setiap hari Khamis, kat area office aku ni, ada Pasar Malam..

Disebabkan semalam aku puasa, maka dengan itu, aku pergi pasar malam itu utk beli juadah berbuka.. Masyaallah..kat sini macam² ada..Dari bahan basah, makanan, lauk pauk, kuih muih dan segala bentuk makanan lah ada kat sini.. Jgn kata makanan, baju, tudung, blab la bla…sumer ada.. naik rambang mata aku..

Tapi korang tau la kan, kalau gi tempat² cam gini ngan laki caner gaya nya.. Sila terus tuju tempat yg nak pergi ye. Jangan perasan nak cuci² mata singgah tiap² kedai..

Maka, dapat lah aku amik gambar ni je.. It upon sementara aku nak membeli t..ahahah~Mesti aku kena sumpah-seranah ngan org kan? org tgh bersesak² nak beli ayam tu, aku leh pulak bersenang² nak amik gambar..

Ayam madu itu adalah sangat sedap ok.. Ayam madu sedap..Bermadu never!!!!! Ku kerat anu tu =p



Pastu semalam aku kua kan duit dalam RM500 camtu. Semua aku dapat duit RM50 baru dowh.. Aku nak bg kat org jual ayam tu pon aku x sampai hati..ahahha~ sayang seyh!! Duit tu keras lagi tau..

Pastu bila sayang kua kan, dia dapat RM50 lama..aku cakap “sebab sayang org lama”..wakakakaka~

41 comments:

saya said...

best la pergi pasar malam. tapis aya lagi suka yang rangka ayam goreng tu,.. rangup2 kruk krakk.. hehhehe...

nURmALa mAZLan said...

saya,
akak jgn x tau..kita beli 2-2..ayam madu ngan ayam rangka tu..ahahaha~

Almost Believing.. said...

wah...sedapnya ayam tu...huuhuhuhuuh
nak sikit...mala...

nURmALa mAZLan said...

Almost Believing..
boleh2..amik la..ehehehe~

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ye ohh semalam kta baru tengok duit rm50 baru tue..inatkan duit negara mana mula2 tue..hahaha giler jakun kan...

Yanmie said...

salam mala..

wah ayam tu nmpk menyelerkan bertul..terliur nie..ehehhe..last mkn 2mmgu lepas..

~dARlee zURiS~ said...

sedapnye ciken wing
still tak jumpa ciken wing yg blh lawan sabah mari
heheee...

dulu2 duit 50tu kena tukar kat bank
$50 = $60
skrg..free2 je blh dpt
huhuu..

zeti said...

zt pun da dpt duit br.. bila pi kdai jenuh kene xplain kat tokei kdai tu ni duit br :P

psstt.. cedapnye lauk bbuka dia smlm ;)

ratna said...

sokong benar dgn tajuk entry ni

nURmALa mAZLan said...

PuRpLeLiCiOUs LoVe,
macam duit indon kan??

Yanmie,
sedap yan ayam madu tu..serious!!

nURmALa mAZLan said...

~dARlee zURiS~
tu la.. masa tu duit tu bkn utk diguna pakai..perhiasan jer

zeti,
ooo...seb baik kita x jumpa lagi org kedai yg sengal..ekekeke`

nURmALa mAZLan said...

ratna,
yes!! setuju kan

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

teringat makan kepak ayam madu mcm dalam gambar tu kat sabah....

haih...lapor la plak...

@--- Sueanne ----@ said...

a'ah..kite pun sayang nk gune duit tue..duit baru la katekan..hihihi..
kalau duit lama..laju je nak abihkan..hihihi

atty's said...

firdaus kalo tgk mesti meroyan..dia suka ayam kepak madu tuh .nanti untie mala banje firdaus ye

nURmALa mAZLan said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠
jauh korang gi makan ayam madu..si zuris pon cakap kat sabah sedap

@--- Sueanne ----@
aha..sayang kan?? sbb keras lagi..ahahaha~

mama idzareef said...

ade org lagi teruk dr mala tau..sehari pun belum berganti pose..ekekkee.. sib baik 5 hari je.. next week la start.. ;p

nURmALa mAZLan said...

atty's,
ok..no problem..ada rezeki nnt auntie belikan fir eh

nURmALa mAZLan said...

mama idzareef,
la....5 hari x pe la kak..kita ni 14 hari okeh..ahahaha~

cIk pEnNa said...

ayam madu sedap ye..
bermadu x nak ye..
hehehe

suka aje dgn tajuk entry nih ha..

;)

Nurulhuda|Adlie said...

samala kuar duit semalam dapat duit baru, yay! pastu terus kene pakai sebab dah takde duit.. haha..

ayam madu mmg best, bermadu opssss =)

cHeRyNa PiReS said...

sedapnye...boleh jd lauk bulan pose nieh kan...

Eazy Izzuddin said...

ha!
x penah sentuh lagi wet 50 br tu
huuu
xD

sedap ayam tu kak

Aiydalela said...

sedapnye ayam itu..menggoda betol la..

mala..pst! mmg syg nak gune $$ baru tu kn? heheh

nURmALa mAZLan said...

cIk pEnNa,
ahahaha..saya pon suka

Nurulhuda|Adlie,
aha..kena pakai jugak sbb dah pokai..ehehe

nURmALa mAZLan said...

cHeRyNa PiReS,
sabar ye..puasa ada lagi sebulan..eheheh`

Eazy Izzuddin,
sian...

nURmALa mAZLan said...

Aiydalela,
aha..sayang kan

khaLifah feDi said...

ayam madu? blm pernh ase arr hee~

opss mari join contest

Weblog Popular 1 Malaysia

klik sini:-

http://tuanuruchimaru.blogspot.com/2009/07/weblog-bagi-anda-rm-5000.html

lupie said...

Yummmmmmmmy ...
Pasar malam kat mana nie?

Aleeya said...

rm50 baru eh...blom dpt lagi hu hu..sdpnye ayam tu..

miss u mala.:)

nURmALa mAZLan said...

khaLifah feDi,
rugi nyer x rasa lagi..sedap oo

lupie,
pasar malam kat bandar tun razak

nURmALa mAZLan said...

Aleeya,
x dapat lagi?? ahaha~ kita kua duit aritu, semua duit baru

miss you too akak

Y u Z z 9071 said...

pasar malam kat tepi padang bola kannn

Shopmamaku said...

nak bayar pun sayangkan duit...tapi klu akak pun sayang juga....

huhuhuu

mala singgah keai akak tau.

http://shopmamaku.blogspot.com

eedany said...

tak nak ayam. nak duit RM50 tu boleh? sekeping pun jadi...haha.

ai pun jakun dengan duit RM50 baru ni. cantik kan?

:)

nURmALa mAZLan said...

Y u Z z 9071,
aha..betul yuzz..kat tepi padang bola tu..ehehehe~

Shopmamaku,
fuh!!! lama akak x masuk sini, tetiba dah ada kedai baru dah..hikhikhik

nURmALa mAZLan said...

edany,
aha..cantik..tapi dah mcm duit indon la pulak

nURmALa mAZLan said...

edany,
aha..cantik..tapi dah mcm duit indon la pulak

Redbloodsnow said...

ya allahhhhh kak malaaaa..kecur lior zie nengok ayam tuh kak oiii. ngidam ahhhh ngidammmm

hehe :)

neezareef said...

akak kureng la ayam madu ni dah mkn byk2 kang muak lak rasa manis2 tuh

nURmALa mAZLan said...

Redbloodsnow,
ngape lak kau yg dok ngidam ni zie..akak pon x ngidam2 lagi

neezareef,
sedap ooo kak...jgn mkn banyak2 nnt muak..makan 2 ketul sudah