Tuesday, September 8, 2009

ASaM pEDaS + pOpiA siMPuL

Salam uolls..
Semalam aku berbuka kat umah mak aku tau.. Masyaallah..aku sendiri kecur liur tgk gambar² lauk ni. Semalam mak aku masak asam pedas ikah terubuk + ikan terubuk goreng + bendi campur su’un goreng….perghhh!!!!! Marbeles… Caner la aku ni x memboolat..




Pastu ada desert you… pengat pisang…nyum..nyum…
Lepas berbuka tu aku ada agenda tersembunyi…wakakaka~ aku ada order popia ngan Si Ina yang Kaki nyer suka berjalan tu..ahahahaha~
Plan dari hari Sabtu – tak jadi, Ahad – tak jadi…Makanya… disebab kan semalam aku balik umah mak kat pandan, dan umah ina pon sekangkang kera je ngan pandan..Aku pon singgah arr umah dia..
Aku beli 2 botol satu utk mak aku..satu utk mak mertua aku..weee~
Omak aiii…Aku rasa lagi sekali aku ngan dia berjumpa.. Mesti suami kami pening kepala..wakakaka` Mau nyer idak… Mulut aku ngan dia je kedengaran di ruang legar umah dia tu.. Jgn kata tu.. masa nak balik..sayang dah dok dalam kete dah ni.. Aku ngan Ina bersidai lagi depan umah dia bersembang…
Tu la..jumpa pon cam rushing je kan..x puas siot jumpa kau.. Nnt kita menggedik lagi k.. MuahXx..MuahxxX..MuahhxX..


Aku selekeh semalam siot…Sblm buka tu aku tertido.. Pas bgn tido tu aku cuci muka malas aku nak bersiap², mekap² bagai…Jumpa kau je pun Ina.. wakakakaka`

33 comments:

::dazlaila:: said...

wahhh sedapppppppppp

MiSZuE said...

meleleh slurp:P

nURmALa mAZLan said...

::dazlaila::
ha..a'ha..sedap!!!

MiSZuE,
adui!!! masih terasa lagi kat tekak kesedapan asam pedas dan ikan terubuk itu

Iena said...

mekasih yer coz sudi amik popia eklusip dr umah aku...
tu la ngko... dtg kan main kejap jer... dlm kejap jer pon... kepochi x hengat bila toke popia bertemu toke tuuuttt (ko la ni). siap bersidai wak mesyuarat pintu lg ha...

nanti kite jmp lg ya... tp make sure lama2 sket... :)

psssttt: nice to meet u...

Mimy Hamid said...

i nak order dr ina ni gak popia..tak sempat lol..hehe

nURmALa mAZLan said...

Iena,
tu la pasal.. ingat kan amik popia ni cam pelanggan jumpa penjual je.. x sangka pulak ada layanan eksklusif..huhu~

ok²..kita kita jumpa lagi..make sure kali ni lama..hahaha~

Mimy Hamid,
u dah try tanya ker

atty's said...

mak aiih..lapo siut..tgk asam pedas..

nURmALa mAZLan said...

atty's,
ahahaha` tu la pasal..kita pon lapar

~ mizzAmy ~ said...

adeh... pedih perut ku bila tengok gambar2 foods ni. :(

nURmALa mAZLan said...

~ mizzAmy ~
bersabar ye amy..sesungguhnyer puasa itu menuntut kita mehana lapar dan dahaga..wakakaka~

Mimy Hamid said...

sudah mala..sudah tak sempat lagi..next time

@--- Sueanne ----@ said...

terubuk asam pedas???..feveret tue..:p

aRe_uDear said...

yang.. kecuq ayak liuq den tgk asam pedas tuh.. adeii..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

popiah simpul...
lepas makan...tersenyum simpul

hahhhahhaha......sedap nye menu dier.....

nURmALa mAZLan said...
This comment has been removed by the author.
nURmALa mAZLan said...

Mimy Hamid,
tu la..aritu pon dia ada cakap mak dia dah nak balik dah..x dan nak buat..ehehehe~

@--- Sueanne ----@
sedap kan ikan terubuk..erk..lapar!!!

nURmALa mAZLan said...

aRe_uDear,
ahahaha~ sajer je menggoda tu..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠
mmg sedap yanie...masakan mak terbaikkk!!! huhu~

busyuksayang said...

kakak dok mengidam asam pedas & ikan terubuk masin nie dik...wallaaaa

ratna said...

popia tu feveret saya tu. sedap ekk..

nURmALa mAZLan said...

busyuksayang,
alololo..ye ke kak..caner nih.

ratna,
ye ker?? sedap..ranggup

watie said...

haiyaaa manyak sedap ooo... nak sikit wat buka pose nanti hihihi

nURmALa mAZLan said...

watie,
tu smlm punya menu la..ehehehe~

tentang dhila... said...

mala..seeeedaaapnyee lauk mak awk msk ni. aduhhh bikin pewot berdangdut je ni.lapoooo..lauk2 tu sume sy suke.

nURmALa mAZLan said...

tentang dhila...
fuh!!! tiap kali org komen kata lapar, perut saya mesti bergendang..wakakaka~

cHeRyNa PiReS said...

Aku selekeh semalam siot…Sblm buka tu aku tertido.. Pas bgn tido tu aku cuci muka malas aku nak bersiap², mekap² bagai…Jumpa kau je pun Ina.. wakakakaka`


---> memang...inilah gambo anda yg paling selekeh skali...

adoiii...laparnya membaca posting ini...

nURmALa mAZLan said...

cHeRyNa PiReS,
wakakaka~ aha kan..selekeh siot

zeti said...

asam pedas? feveret zt sjak dr kcik lg tau ;) klu zt buat asam pdas ni msti kene msuk blackpepper, br umphh :D

nURmALa mAZLan said...

zeti,
ye ker.. x pernah lagi try asam pedas masuk black pepper..nak try arr nnt

khaLifah feDi said...

mak!!!!!!!!!!!!! sdpnye pengat pisang tue..

emm terliur asenyer ..

nURmALa mAZLan said...

khaLifah feDi,
mmg sodap!!!

neezareef said...

sedapnye lauk ko tu mala..popia simpul tu lg la..dah la mahal sdap lak tu..

en_me said...

sodapnyerr terubuk ittewww..

nURmALa mAZLan said...

neezareef,
aduh!!! gaya akak cakap sedap tu buat kita lapar daaa

en_me,
mmg sodap!!