Monday, April 21, 2008

kAu pERGi jUa


Kau Pergi Jua
Adam Ahmad


Wajahmu... seindah serinya pelangi yang indah
Seharum mawar putih segar berkembang
Wajahmu mengapa sering terbayang di mataku
Sehingga terbawa di dalam mimpiku

Sayangku
Tahukah kau di dalam hatiku ini
Tersimpan perasaan cinta yang suci
Kau bunga ingin kusunting mu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

Sayangnya... harapan yang selama ini kubawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagaikan sebuah mimpi
Oh... Kau pergi jua
Setelah cintaku kini membara
Belum sempat kucurahkah kasihku
Kau pergi tak kembali

Ingin kusunting mu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku


______________________________________


Aku suka lagu ni.. Lagu ni macam syahdu je.. Dah lama dah aku suka lagu ni... Dan sekarang pun aku sedang mendengar lagu ni.. Ntah la.. Tak tau aku nak suka lagu ni lagi ke tak..


Macam ni cerita dia. Dulu,masa aku baru-baru aku kenal dengan tunang tercinta, satu malam tu kitorang lepak kat Dataran Merdeka. Erm...kitorang dengar la lagu kat dalam handphone aku tu..Salah satu lagu yg ada ialah lagu ni..Aku cakap kat dia, aku suka lagu ni. Pastu dia cakap dia pun suka lagu ni..Erm...minat yang sama la pulak..Bagus la tu.. Tetiba ada sambungan pulak. "Dulu masa saya tengah frust dulu, lagu ni tgh nak top balik. Masa tu saya tak boleh dengar lagu ni. Sedih sangat".. Ceritanya kat sini ialah..... dulu masa dia cerita macam tu aku tak terasa sangat sebab masa tu kitorg tak de apa-apa ikatan yg serius lagi.. Tapi sekarang,bila aku dengar je lagu ni,aku teringat apa yg dia cakap dulu.. Hati aku macam sakit je bila dengar lagu ni..Huh..sayang betul sayang pada dia ye sayang...Lagu ni dah menceritakan segala-galanya..



Sayangku,Tahukah kau di dalam hatiku ini.Tersimpan perasaan cinta yang suci.Kau bunga ingin kusunting mu menjadi milikku



Cinta sayang suci buat dia..


Kau pergi jua.Setelah cintaku kini membara.Belum sempat kucurahkah kasihku.Kau pergi tak kembali


Sayang,saya dapat rasakan betapa sayangnya sayang kat dia.. Betapa kecewanya hati sayang bila dia tinggal kan sayang.. Suci sungguh kasih sayang pada dia..


Ntah la,cerita ni dah lama sebenarnya.. Sebelum aku bertunang dengan dia lagi. Tapi aku tak boleh menipu diri sendiri. Aku sakit hati setiap kali dengar lagu ni.. Aku cuba berpura-pura kononnya aku tak terkesan langsung dengan apa yg dia cakap tu. Tapi tak boleh.. Hakikatnya.. dia begitu menyayangi perempuan tu dulu.. Bertuah sungguh dia dapat menjadi insan pertama dalam hidup sayang.. Kalau boleh diputar semua masa, saya nak jadi yang pertama dalam hidup sayang.. Tapi hakikatnya.... tak boleh..!!!!!

6 comments:

Anonymous said...

sayang,sesungguhnya syg telah meliputi segala2 nya dlm hdp sy. syg pnhkna ruang2 kekosongan didlm hati sy ini. tiada apa yg sy inginkan selain kasih dan syg dr syg pd sy.jgn diingati kisah lama kita syg. pandanglah kehadapan bahawa cinta sy pd syg melangkaui sgl2 nya syg. ingatlah syg bahawa dlm hdp sy, syg adalah cinta pertama yg akn sy pertahankan. smpi sy mati syg. smpi sy MATI...sy cinta padamu sgt2 wahai sygku, Nurmala Bt. Mazlan

Anonymous said...

Kau yang ku sayang,
Dari dulu, kini dan selamanya,
Sebelum jumpa dirimu,
Sebelum kenal dirimu,
Kau sering datang dalam mimpiku,

Kata hatiku selalu membisik,
Kau adalah milikku,
Biar lamapun kutunggu,
Saat kedewasaanku,
Dan aku tak pernah jemu menantimu,

Disaat ku sendiri,
Ku bayangkan wajahmu,
Terkadang ku berilusi,
Tentang dikau dan aku,

Ku harapkan semua ini,
Esok kan jadi kenyataan,
Dan aku berjanji,
Kan ku bahagiakan dirimu selamanya,

Ku harapkan semua ini,
Akan segera terjadi,
Dan semoga nanti,
Bukan hanya sekadar,
Impian belaka,
Bukan hanya sekadar,
Impian belaka,

Satu Penantian
Dwen


lagu ini utk syg. Amati lagu ini syg. sy nak syg th bahawa kewujudan
syg dlm hdp sy penuh beerti bg sy.
sygmu,khairulnizam...

misz_dini said...

ermm...tue kan kenangan...jodoh tue semua tuhan yg tentukan..dah ditentukan kau milik dier lepas cinta dier yg lalu...sometimes ati tue mesti tercuit dgn kenangan dier...dari situ ko blajar memahami dier..

n mesti ader sebab suatu perkara tue terjadi...tapi dah teran krul milik ko skang..kenangan tetap kenangan..jadikan kenangan tue satu pengajaran utk lalui akan datang...tak salah nak ingat kenangan lamer..cumer jgn ulangi kesilapan yg dah dibuat dulu...

rynn2506 said...

cewah..krol spai turun padang tu...tgok la mala kuat btol penangan ko spai krol masok baca ,amati n reply lg tu...nasib baik epul x bape terror bab² ni..kalo x,mesti byk yg dikomennye...yg skg ni pon aku bcerita dia asyik ejek² aku.."cewah²...kepochi la tu nak cite kat blog" huhuuhuhu....!!!

Nurmala Mazlan said...

tunang tercinta memang selalu je tgk blog aku..cuma dia tak comment..tapi untuk entry yg kali ni pulak dia terpanggil untuk komen...

carrot said...

kasi masuk shoutbox satu.. lagi senang tinggalkan komen..