Friday, April 25, 2008

LepAs tiGa miNggU

Tadi aku buat filling kat tempat Kak Shuhada (colleague aku). Aku dengar Kak hada,Kak Zu ngan Abg Wan tgh sembang-sembang pasal kehidupan berumah-tangga. Tak perlulah aku cakap kat sini . Sebab ia agak 18sx skit. Aku diam je la. Takkan aku nak menyampuk. Tetiba Kak Hada kata “Mala, awak buat pekak je. Jangan dengar”. Tapi Abg Wan makin galak bergurau. Kak Hada kata lagi, “Abg Wan ni tak senonoh tau. Kan Mala ada tu”. Pastu Abg Wan kata, “Tak pe,biar Mala dengar. Biar dia belajar. Ini kehidupan. Bukan cerita² kosong”. Aku tergelak la masa Abg Wan cakap macam tu. Pastu aku tanya “Kehidupan?”. Pastu Abg Wan kata, “Dah tiga minggu,baru hari ni dengar suara Mala. Rasa cam teruja je”. Hehehe… cam tak percaya je kan dah tiga minggu aku kat sini tapi tak dengar suara aku. Sesiapa yg kenal betul ngan aku mesti tak percaya yg aku tak bercakap sangat dalam masa tiga minggu ni. Yg sebenarnya aku ni bukan pendiam pun. Cuma aku segan kalau org tu aku tak berapa kenal. Tak pe, masanya akan tiba juga.. Lama kelamaan mesti la hilang segan aku kan. Kalau dua atau tiga bulan aku kat sini takkan aku tak nak bercakap kan? Boleh gile aku macam tu. So, we’ll see!!

3 comments:

rynn2506 said...

ni la suara hati org yg btol² kenal ko...aku rasa biarla org² kat tpt baru ko tu..susah benor nak dgr suara manis ko tu...daripada dorg dengar gelak-hilai tawa ko nnt dorg akan menyesal...huhhu.....ke nak aku replay balik suara ko gelak yg aku rakam kat mamak abc dulu tu???menakutkan siot bile dgr mlm²....

Nurmala Mazlan said...

siot je kau kan...
kau kata diorg akan menyesal.??
jadi maknanya kau setuju ke aku berdiam diri macam skang ni?
kau simpan lagi ke suara aku gelak tu..kat abc tu..dengan sapa tu??

rynn2506 said...

nak aku sebut ke????kat sini?? sure?? hehehe