Dear Makcik Bawang, kau gagal buat aku bersedih. Sejak aku mengamalkan kaedah pergi mampus, indeks kebahagiaan aku meningkat 230% ��

Monday, May 5, 2008

mEMeLiHaRa ciNta

Ketika kita menjalani kehidupan sekarang, sering sekali kita teringat pada kisah-kisah di masa lalu kita dengan seseorang, ataupun tentang diri kita sendiri. Sebenarnya itu kenangan saja, kerana mungkin dengan cara itu (mengingati kisah silam) kita akan memotivasi diri kita sendiri, agar menjadi lebih baik.

Kadang-kadang, bila kita teringatkan kenangan silam itu,akan ada satu perasaan tidak selesa pada diri kita. Bukankah itu akan membawa kita kedalam situasi yang benar-benar sulit?. Jadi apakah kita masih harus menyimpan kenangan itu yang sering kali membuat kita tidak selesa dalam perhubungan sekarang, ataupun kita lupa kan saja kenangan itu? Jawapannya terpulang kepada individu itu sendiri..


Terlalu berat untuk melupakan semua kenangan itu, meskipun kenangan itu sendiri pada saat itu dulu tidak berakhir dengan baik seperti apa yang kita harapkan. Semua keindahan, semua kesusahan, semua cerita dan kisah yang mengharu-birukan sering kali membuat kita tetap terjaga akan kenangan itu. Tapi, sekali lagi, adakah itu adil untuk orang yang bersama kita pada saat ini?


Bagi aku tidak!! Pada pendapat aku,kita harus belajar membuang semua kenangan itu, kerana hanya dengan cara itu kita akan belajar untuk memberikan yang terbaik dalam kehidupan kita sekarang. Semakin lama kita menyimpan kenangan itu, ia akan semakin mengeruhkan suasana. Tidak mudah bagi seseorang untuk menerima masa lalu kita, ditambah lagi kalau ternyata kita masih menyimpan cerita tentang itu dan hal-hal yang berkaitan dengan kenangan kita tersebut. Ia akan mengakibatkan perselisihan faham dan pertengkaran, bagai bom waktu yang suatu saat akan meledak.


Apa pendapat korang??

“Sedang asyik bercinta, orang yang pernah berpaut di hati anda suatu masa dahulu, tiba-tiba muncul di hadapan. Bagi anda yang menghadapi masalah sebegini, adalah suatu perkara sukar untuk diselesaikan, bukan?
Perasaan buntu dan bercelaru tentunya datang dan memaksa diri membuat keputusan. Buat keputusan agar tidak menyintainya lagi. Lupakan segala sejarah silam dengan memulakan kehidupan dan cinta baru".




No comments: