Friday, July 18, 2008

aPa kiSaH oRg cAkAp???

Aku dah letih dah dgr org cakap.....

"makin sihat nampak"

"dulu kau kurus skit"

"kau makin gemuk la"

"hari tu nampak kau cam besar skit"

"kau diet ek? nampak cam dah kecik skit"

"kau try ubat ni"

"nampak susut sikit badan kau.kau makan apa?"

"kalau kau kurus skit mesti cantik"

“baju ni tak cantik la sbb kau gemuk.."
bla bla bla bla........

Huh!!! bosan seh~~~ kenapa diorang kena cakap aku camtu? Kenapa diorang nak tentukan aku makin gemuk ke makin kurus? Kenapa diorg kena tentukan aku kurus cantik ke gemuk cantik? Salah ke aku gemuk? Aku minta ke aku gemuk? Berdosa ke kalau aku gemuk?? Tak boleh ke aku nak melawa???

Huh!!!

Siapa kata org berisi tak boleh melawa? Siapa kata kalau badan besar tidak banyak baju yg padan dan siapa kata org gemuk tu tak boleh nampak cantik? Semua boleh tau kalau kena cara dan gayanya..

Aku tak kisah apa org nak kata ttg saiz tubuh aku. Aku senang dan selesa dengan apa aku aku pakai dan aku laluinya.. Siapa mereka menghalang..???








p/s: Hah..ok je aku kan walaupun badan agak berisi..huhu~~~ puji diri sendiri pulak.. ye la,sapa lg yg nak puji kan??

14 comments:

ririn said...

hh,, finaly i understand,hehe..
wahhh.. wherever , nur gemuk atau tidak.. you look beautiful.. nur fotogenic ya? hehe

darlee_luv said...

:)dont worry dear.
lantak lah org nk kate pe pun.as long as u hepi kan...dh tunang pun.

by d way..u canthek pe;)

Mohd Kamal said...

Kawan sejati akan menerima diri kita seadanya.

Nurmala Mazlan said...

ririn,
thanks ririn. fotogenic?? wakk!!! im not sure,org lain lebih mengetahuinya..

darlee_luv,
Tahanks darlee_luv. Yes!! lantak pi la org nak cakap apa pon..

mohd kamal,
Insyaallah..

ellyn said...

ada lg spesies2 org ckp cam tu?

biarla mala..
bukan pakai duit diorg pun kalau kita nk pakai cantik2 ke..
tunang mala x ckp apa2 pun...

so buat x dgr je dah la

Nurmala Mazlan said...

kak ellyn,
hah..tu la tu..
ada lagi spesies cam gini..

Yer la kak..
bukan duit dorg pon..
kita pon tak kacau periuk nasi dorg..
sabar je la..

misz_dini said...

ala..kater org...biasa arr.tak leh nak tutup..lantak pie lah kan...jager kain sendiri dahlah...

Nurmala Mazlan said...

adini,
yes..thank tou Adini.. Jaga kain sendiri sudah..

rynn2506 said...

hah...contohilah adini tu mala...org panggil dia pendek pon dia x kisah je...janji dia leh bwk trella....hahahaahahahahaha

misz_dini said...

kuang ajaq lah tue ayin nieee...pendek..kecik...chubby...
gue tak kisah....yg penting org nilai ati gue..kehkehkeh

[LADYKiKi] said...

hehhe .. mmg ok pun

comel.. bukan selalu manusia dpt muka coemykan.. ehheheheh~

kan kan kan? sampai ketua pun t..ttp muka cute gitu..

Nurmala Mazlan said...

lady kiki,
thanks lady kiki.. baru bersemangat sikit dengar kata² cam gini...

Anonymous said...

janji u mantap dan kental

Nurmala Mazlan said...

Anonymous,
Erk...mantap?? kental??