Friday, July 25, 2008

iNdEkS cEMbURu kAuM LeLaKi



Aquarius
Lelaki Aquarius biasanya akan menggunakan ayat-ayat yang memerli untukmenunjukkan cemburunya. Jangan ingat dia sedang bergurau. Apabila topikperbualannya hanya tertumpu pada seseorang saja, maka ternyatalah bahawa dia sedang cemburu.

Pisces
Lelaki yang paling mulia dan baik hati, lagi kuat cemburunya. Tak lain dantak bukan adalah lelaki Pisces. Indeks cemburunya amat memeranjatkan. Kalaukekasihnya menderhaka kepadanya, dia akan menjadi seperti wanita meraung-raung. Air matanya juga akan tenggelamkan anda.

Aries ----> Sayang ku~~
Lelaki Aries mempunyai sifat diktator secara semulajadi. Selain seorangyang memerintah, dia juga suka mengawal orang lain. Tidak kira dalam apajua perkara, dia juga berharap menggunakan tenaga dan kuasanya untukmenyelesaikannya. Apabila berhadapan dengan musuh kekasih, dia akan segeramengambil tindakan untuk menyebabkan pihak lawan undur dari mengurat kekasihnnya.

Taurus
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah dan sangat jujur. Tapi janganingat dia tidak tahu cemburu. Dia tidak dapat terima kekasihnya menderhakakepadanya. sekiranya dia dapat tahu anda keluar makan malam dengan lelakilain, buatlah persediaan untuk memberi penjelasan kepadanya.

Gemini
Lelaki Gemini hanya menganggap cemburu itu sebagai satu permainan saja. Diaialah seorang yang suka bermain-main. Oleh itu, dia paling benci akan cintasecara paksa. Malah dia tidak akan mungkin melepaskan peluang untukberkenalan dengan wanita lain walaupun sudah memiliki kekasih. Jadi,indeks cemburu lelaki Gemini adalah kurang berbanding dengan lelaki Zodiaklain.

Cancer
Secara kebetulan lelaki cancer terbalik dengan lelaki Gemini. Dia tidakakan berjauhan dengan kekasih malah selalu berhimpit dengan kekasih. Iniadalah kerana dia mempunyai perasaan kekosongan dan juga perasaan tidakselamat. ( jangan ingat hanya perempuan saja yang mempunyai perasaan tidakselamat.) Bayangkan kalau kekasihnya meninggalkanya, cemburu pasti akanmenghuru-harakan dunia ini.

Leo
Lelaki Leo sangat ego dan juga sangat tabah. Dia tidak akan cemburu keranaperkara yang remeh temeh. Dia tidak akan menyebabkan air muka dirinya jatuhkerana cemburu. Walaupun kekasihnya telah melakukan perkara yangmembuatkannya marah, namun dia tetap akan mengekalkan perasaan yang tenanguntuk berbincang dengan kekasihnya.

Virgo
Cemburu lelaki Virgo amat memeranjatkan. Lelaki Virgo tidak mempunyai hatiyang lapang dan juga pemikiran yang luas. Cemburu telah menjadi perkarabiasa dalam kehidupan pasangan ini. Walaupun dia amat mencintai kekasihnya,namun tetap bergaduh besar dengan kekasih kerana cemburu.

Libra
Lelaki Libra mementingkan imejnya yang bertatatertib. Disebabkan cemburuakan menjejaskan imejnya, maka dia rela mengekalkan penampilan yang baik.Sebenarnya dia tidak ingin menimbulkan perselisihan dengan kekasih akibatcemburu yang akan menjejaskan hubungan mereka.

Scorpio
Semakin mendalam cinta terhadap kekasih semakin kuat cemburu. Inilah yangboleh menggambarkan lelaki scorpio. Dia menghormati dan cinta sepenuhnyaterhadap kekasih. Tetapi cemburunya juga tidak kurang. Sekiranya kekasihnyamenunjukkan sebarang kemusykilan, maka dia akan menunjukkan cemburunya.

Sagitarius
Lelaki Sagitarius juga boleh cemburu. Namun cemburunya datang dengan cepat,pergi juga cepat. Dia selalunya cemburu sebelum mengenal pasti perkarasebenarnya. Apabila mengetahui hal sebenarnya cemburu pun reda. Tapi,apabila dia ada matlamat baru dia akan meninggalkan kekasih yang seringmembuatnya cemburu.

Capricorn
Lelaki Capricorn mempunyai sikap yang pesimistik. Dia merasa rendah diri didalam kehidupan. Apabila dia berasa cemburu, dia tidak akan tunjukkan padakekasihnya sebaliknya akan mengeluarkan ketidakpuasan ini pada tempat lainseperti sukan atau di tempat kerja.

13 comments:

mr. fabulous said...

indeks cemburu kaum wanita plak xde ke?? nak tau gak nie... ;p

Nurmala Mazlan said...

mr. fabulous,
tu la..
takpe².. nanti kita carik,pastu kita post ek..???

misz_dini said...

ha...jimmy cancer....betull..betul pasal jimmy tueeee....

bendul said...

yerr.. saya sagitarius, dan betul jugak.. (kebetulan..?)

Pocket said...

yer saya jugak sagitarius
dan betul jugak saya cemburu cepat,
lega juga cepat,

Thanks for coming to the pockets

Pocket said...
This comment has been removed by the author.
Pocket said...
This comment has been removed by the author.
Tya ilyana said...

saya libraaaaa!!

Nurmala Mazlan said...

Aha la korang... Sayang punya Aries pun sama ngan dia. Jeles tak ingat punya..

tya ilyana,
isk....tu untuk lelaki la..huhu~~~

[LADYKiKi] said...

Sagitarius
Lelaki Sagitarius juga boleh cemburu. Namun cemburunya datang dengan cepat,pergi juga cepat. Dia selalunya cemburu sebelum mengenal pasti perkarasebenarnya. Apabila mengetahui hal sebenarnya cemburu pun reda. Tapi,apabila dia ada matlamat baru dia akan meninggalkan kekasih yang seringmembuatnya cemburu.

wahahahhah~ iya2 benaran kok.. hehehe

Nurmala Mazlan said...

Lady kiki,

Aries
Lelaki Aries mempunyai sifat diktator secara semulajadi. Selain seorang yang memerintah, dia juga suka mengawal orang lain. Tidak kira dalam apajua perkara, dia juga berharap menggunakan tenaga dan kuasanya untukmenyelesaikannya. Apabila berhadapan dengan musuh kekasih, dia akan segeramengambil tindakan untuk menyebabkan pihak lawan undur dari mengurat kekasihnnya.

haha....mmg banyak persamaan la kiki.. tak tau la..kebetulan kot

rynn2506 said...

Suami tercintaku berbintang Taurus!!!

Taurus
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah dan sangat jujur. Tapi janganingat dia tidak tahu cemburu. Dia tidak dapat terima kekasihnya menderhakakepadanya. sekiranya dia dapat tahu anda keluar makan malam dengan lelakilain, buatlah persediaan untuk memberi penjelasan kepadanya.

tp dia bkn peramah...tp pemalu..huhuhuh

Nurmala Mazlan said...

azrin,
a'ha kan..
suami tercinta kau tu kan pemalu...