Sunday, August 24, 2008

aZRiN


My best friend, Azrin sedang mengandungkan anak pertama dan dijangka akan bersalin pada bulan hadapan.

Ceritanya ialah :-

Hari Rabu tu, azrin msg aku bgtau dia sakit pinggang. Nak g klinik. Apa2 hal dia inform aku..

Hari khamis, aku try to call her for the whole day, tapi tak pick up. Msg pun tak reply..

Pagi Jumaat tu, pukul 5.43am dia msg aku bgtau aku yg dia admitted kat Hospital Ampang sbb denyutan jantung baby lemah..

Start dari situ aku dah tak boleh dok diam dah. Ya Allah, selamat kan la kandungan itu.

Tghari tu, aku call dia dan aku diberitahu yg dia akan dihantar ke HKL untuk berjumpa pakar.

Petang, balik dari HKL, azrin msg aku bagitau sesuatu - tak perlu lah aku kata kan krn aku tak berhak. Biarlah empunya badan yg bercerita nnt -

Balik kerja hari Jumaat tu, aku terus bergegas ke Hospital Ampang.

Sampai je sana, harus la airmata aku meleleh,aku dah menangis2 dah ngan azrin. Sedih beb.. Aku bersama2 ngan dia dari awal kandungan tu. Dia buat pregnancy test tu pon, depan aku jer - tapi dia masuk toiilet la -

Aku turut rasa kesedihan azrin. Aku sedih,apatah lagi azrin. Berat mata memandang,berat lg bahu yg memikul.

Kepada Azrin, " Tabahkan hati. Kuatkan semangat. Ini dugaan Allah Taala. Dia takkan beri ujian jika hambanya tak mampu. Kita doa je semoga kandungan tu selamat ye. Kalau masih tak de rezeki, kau boleh cuba lagi kan Azrin? Apa2 pun, fikir positif. Jgn fikir yg bukan2 buat masa ni. Itu semua kerja Allah. Kita tak tau apa lagi rancangan Dia.. Ingat, kau masih ada org sekeliling kau. Diorg semua sayangkan kau. "

Kepada sesiapa yg baca entry ni, plz pray for azrin and her baby..


Kejadian menarik :-
1- Mamat yg muka cam mawi tu datang melawat azrin. Ye la, rakan sekerja. Mmg sebijik cam Mawi. Aku pon hampir tertipu..
2- Safura pun bersalin kat hospital ni
3- Hah..rupanya dak Aizat pun ada kat situ. Aku mmg cam perasan. Tapi masa tu tgh sedih,tak dapat nak fikir pape dah..

19 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ semoga azrin dan baby nya selamat dan sihat-sihat hendaknya... yang penting semangat ibu itu sendiri. time2 camnie memang kena perang ngan psiko sikit la. ;) ~

Nurmala Mazlan said...

mizzamy,
ye la. skang ni dia sgt2 perlukan semangat dari org2 sekelilingnya. Insyaallah semuanya akan selamat. Semuanya jerka Allah..

eLLy said...

Semoga semuanya selamat..
kita hanya merancang TUHAN yg menentukannye :)

Nurmala Mazlan said...

kak elly,
ye la kak Elly. Rancangan si DIA lagi hebat..

Pocket said...

DoaKan Azrin n her baby will be safe.
terasa takut juga ngan dugaan yg orang orang lain hadapi,
takut pocket tak mampu atau tak sekuat keikensya (Org yg berpengalaman)

Nurmala Mazlan said...

pocket,
Insyaallah semuanya selamat..

Unknown said...

la, patut la blog dia x update2...

Ya Allah, semoga rynn n baby selamat... ini semua ujian buat rynn...kuatkn smangat...

Nurmala Mazlan said...

kak ellyn,
tu la.. Semoga dia n baby selamat. Amin!!

zeti said...

takut zt baca story mala ni
sama2 la kita doakan baby & azrin ok.. amiinnn..

Nurmala Mazlan said...

zeti,
insyaallah..

eedany said...

Yup...agree with you, berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul.

Saya doakan emoga azrin & kandungannya selamat. Amin...

.::WaNiE::. said...

moga semuanya selamat :)

Nurmala Mazlan said...

Thanks to eedany & Wanie..
Semoga Azrin ngan baby selamat..
Amin!!

eYaNacOMeY said...

takziah utk kak azrin..
setiap yg berlaku pasti ade hikmahnyaa..hmmmm

hmm..muka cam mawi kak?? upload laa gambo die..nk nengok!! plizzzzzzzzzzzz.. sama sgt kaa??hehe

Nurmala Mazlan said...

eyanacomey,
sama yana..sebijik sebuta..akak takde la amik gambar dia.. kang perasantan pulak mamat tuh. tapi dia perka keluar paper kosmo la..muka dia cam mawi..

NorAzrin MohdNawir said...

to all the person who really pray a good for me...i really dunno what to say but sincerly i'm thankful to mala n the rest...later i'll update the real story to my blog n u guys will know the truth ya...currently i juz discharged from the hosp n will have a long rest at the moment...i'll get back soon to update the story ya...last but x least,many many thx to all of u who read this blog,leave a comment n prayed 4 me n my baby.....only God will answer all of us.....InsyaAllah....AMIN..!!!

Nurmala Mazlan said...

azrin,
welcome back!!! see...everybody loves you..

A.I.Z.A.T said...

Untuk kak azrin..
May ALLAH swt bless u and ur beloved baby..amin amin ya rabbal alamin..
everything will be ok,Insyaallah..

Nurmala Mazlan said...

aizat,
Insyaallah...
awak ada gak masa kar spital tu kan?