Monday, August 18, 2008

siLvER mEDaL fOR cHoNg wEi


Korang tgk badminton final tak semalam?? Erm..rancang nyer ingat aku nak tgk sbb aku suka badminton – suka Taufik Hidayat - tapi semalam aku pergi wedding Abg Khad , tak dapat la nak tgk kan. Tapi sempat la berdoa dalam hati, harap² Chong Wei can deliver 1st gold for Malaysia..

Balik dari majlis tu dalam pukul 11. Sampai je rumah, mak bagitau “Chong Wei Kalah”

Tak pe la. Tak de rezeki kan? Rezeki kita kat silver je. Alhamdulillah. Lagipun bukan senang Chong Wei nak lawan Lin Dan. Dapat masuk Final pun dah kita ok what..!!

Apa² pun, Im sure MALAYSIAN PROUD OF YOU!!!!!

Chong Wei Archievement:-

Higher ranking – 1st (August 24, 2006)
Current Ranking – 2nd ( February 24, 2008)

13 comments:

NorAzrin MohdNawir said...

yelah..aku tgok smlm...kat umah parents-in-law aku...bengang gak chong wei kalah..tp bapak mertua aku lebih wat aku bengang....ada ke patut dia ckp "elok pon kalah,kalo x dia akan dpt RM1 juta duit msia..kesian kat fakir miskin tu" sakit hati aku..terus aku ajak laki aku pulang....

Nurmala Mazlan said...

azrin,
chong wei dah buat yg sehabis baik dah.. org yg suka hentam² para atlet ni,suh diorg yg pergi, dapat ke?? peringkat saringan pon dah kena pangkah kot..ish..sakit pulak hati aku dgn org suka hentam² org ni. Bukan tau bg semangat!!! negatif sungguh..

p/s: yin,aku bukan cakap bapak mertua mu ye..

eYaNacOMeY said...

hehe..tuelaa..frust gak tgk chong weii main smlm..tp, nak wat mcm ne.. dh rezki malaysia dpt silver jerr kan..huhu..tp, lin dan encem arr..hikksss

Nurmala Mazlan said...

eyanacomey,
uhuks~~~
sebaik tak tgk.. kalau tidak saya pun mesti frust jugak.. silver pon ok kan???

bendul said...

sedih juger..
berharap sgt dapat kalahkan lin dan.. tapi..
(kalo menang semalam, mesti aku nangis nyer..)

aRa RaMaDhAn said...

syukur la kan dah dapat silver...daripada tak dapat ape² kan...

Nurmala Mazlan said...

bendul,
hah...sebab tu dia tak menang.. sbb dia tak nak kau nangis..wakakak~~

ara,
tau tak pe.. dapat silver dah cukup baik. Olimpik ni world event tu..

Ada Dalina said...

huhu..quite frust sbb chong wei kalah..
tp redha jerlah..sbb lin dan mmg main mati2an smlm...

eLLy said...

Dalam ramai ramai yg Malaysia antor dia je la yg boleh harap..

yang lain Hampehhhh !!!

nasib baik dapat gak satu..
malu ooo tengok carta Malaysia last sekali :(

Ida Naziri said...

x tgk lah
xpe lah bkn rezeki dia n malaysia
klu x kayo pakcik tu dpt 1 juta

Nurmala Mazlan said...

ada arisya,
Lin Dan mmg tak nak kasi Emas kat Chong Wei. Tu yg dis bermati-matian..

kak elly,
Nak buek cam mano?? MALAYSIA BOLEH!!

idashah,
dah umpan pun tak menang..huhu~~

Anonymous said...

aperpun..dier bwk rm300k...saper nak bagi baii???...wakk!!!~~dnie

Nurmala Mazlan said...

adini,
cam tu aku pon nam men badminton la..uik~~ larat ker??