Saturday, August 16, 2008

dUgAaN

Tadi aku ada krisis skit ngan sayang..

Dua-dua bertegang leher. Dua-dua tak nak kalah. Aku rasa aku betul. Sayang rasa dia betul.. Arrgghh!!! Serabut la kepala macam ni..

Lepas dua-dua luahkan apa yg terpendam.. Keadaan senyap kejap.

Masa ni baru aku boleh fikir. Aku rasa aku salah. Apa yg sayang cakap tu semua betul.

Tiba-tiba rasa bersalah sangat. Rasa sedih je aku dah buat sayang macam tu. Teruk betul aku ni. Kenapa la sayang tahan lagi dengan perangai aku yg ntah apa-apa nih. Ish... ralat la. Sampai skang aku masih rasa bersalah walaupun aku dah minta maaf kat sayang,dan sayang dah maafkan aku.

"Sayang,maafkan saya ye".

"Dah la. Tak de pape ok. Dah,jangan fikir-fikir lagi".

"Tapi saya ni teruk. Dah baper kali dah saya macam ni. Minta maaf,pastu buat lagi"

"Biasa la tu sayang. Sayang buat silap,saya tegur. Nnt saya buat silap,sayang pulak tegur"

"Sayang tahan ke dengan perangai saya? Sayang cari la org yg lagi elok dari saya"

"Dah sayang. Dah mula la tu. Apa sayang cakap ni. Jangan nak merepek. Sayang dengar sini..Saya nak sayang je. Saya percaya sayang. Saya yakin sayang bole jaga saya. Tgk,dah berapa lama syg jaga saya? Dah sayang. Jangan fikir bukan-bukan lagi. Sayang penat tu. Tu yg merepek je. Jaga saya. Jangan bagi saya kat org lain"

"Tapi saya dah banyak kali je buat macam ni"

"Biasa la tu sayang. Dugaan bertunang. Sebelum ni kan dah banyak je kita lalui. Takkan yg ni kita nak mengalah pulak??"

Haruslah meleleh airmata aku dgr syg cakap macam tu. Sedih baii..

Bila fikir-fikir balik kan. Mmg aku je yg suka buat perangai. Mengada-ngada. Tampar baru tau.. Macam mana la sayang leh tahan ngan aku. Ish,aku nak ubah perangai lah. Jangan la ikutkan hati sangat. Otak tu kan ada,pakai la. Bukan suruh simpan..

Macam mana nak ubah perangai?? Macam mana nak control perangai aku ni?? Patut kena sepak sekali kot. Baru leh sedar.. Haishh...!!! Org nak bercinta,sibuk nak bercinta jugak. Org bertunang,sibuk nak bertunang jugak. Tapi tunang sendiri pon tak tau nak jaga. Org ambil nnt baru tau..

Wak!!!! Sapa nak amik sayang dari aku??? Langkah mayat aku dulu!!!




Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
::::::::::::::::::::::::::::::::::

16 comments:

azza_irah said...

salam subuh nur..
inilah dugaan org bertunang..
byk2 kan bsabar...
muhasabah diri..
moga nur dan tunang sntiasa tahan dgn dugaan..

darlee_luv said...

hehee..sabar ek mala.
biasalah gado2 nie.x de gado..x happening lak kan=P
org kata kan betunang nie bnyk dugaan.so,kita kena kuatlah hadapinya.ok dear???

p/s:u dah dapat d right one.jgn lepaskan die kat org lain.menyesal ti..
have a nice weekend.

[LADYKiKi] said...

dah..takmo gado2 ek..

berbaik lah ok.. ^_^

biasalah bukan takat bertunag saje ade dugaan.. laki bini t lagi byk dugaan.. hidup kita tak lari dari semua tu.. cua bezanya dimana kita harus bijak menangani masalah..

wahh ayat tak agak2

ras-adieza said...

salam singgah...
dugaan dan pertengkaran kecil akan memaniskan lagi kehidupan. Apatah lagi hidup sebagai suami isteri nanti. Yang penting sifat "give n take" perlu ada agar sama2 menerima buruk baik pasangan. Insya Allah...

Nidza@Umi said...

biasala mala...umi dgn ayah pun selalu gaduh2 manja gitu...dugaan luar...adat org bertunang...saat akhir nak kawin pun ada dugaan...
kata ayah umi ni manja...xbleh ditegur...huhuhu...

Nurmala said...

azza_ira,
wah..awal ek akak bangun..Insyaallah kak,semunya berjalaa lancar..

darlee_luv,
takkan ku lepaskan tunang tercinta. Never!!!!!

Lady kiki,
A'ha..setiap kehidupan ada dugaan. Bercinta, Bertunang, kahwin, ada anak nnt pon akan ada dugaan. Jadi berdoa je minta dikuatkan semangat..

ras-adiela,
ye la kak. suka duka tu yg akan mencorakkan lagi hubungan..

nidza@umi,
Setiap hubungan pasti ada pahitnya. Mana boleh manis jerk. Tak de thrill la camtu..

p/s: thanks korang. Terharu baca kata-kata semangat dari korang.

mr. fabulous said...

saya selalo gak lalui situasi mcm nie..dh jd mcm lumrah dlm tempoh bertunang ni..sbenanrnya benda ni nk duga keihklasan kita jer..tetapkn hati & kuatkan semangat k...

Nurmala said...

mr.fabulous,
Thanks. Insyaallah segalanya berjalan lancar. Awak pun kena kuatkan hati dan semangat sbb awak pun berdarah manis. Ini semua dugaan utk kita lebih bersedia hadapi alam perkahwinan kelak..

rynn2506 said...

mala..kdg2 bile aku pk blk..xde ruginye aku ajak ko blogging kan?? sbb setahu aku...perangai ko dr dulu selagi ko x cite prob ko kat aku selagi tu ko xkan tenang kan?? tp skg ko dah ade dunia blog,kwn2 blog...n ko dah bole cite kat blog ttg perasaan hati ko tu kan...bersedia je blogger lain nasihatkan ko...bagus la camtu....

erm..psl n3 ko arini....aku rasa prob ni ko selalu tempuh kan.....tp at last bru ko nak ngaku ko salah....n ayat2 yg aku nak marah ko pon ko dah post kat n3 ni td...so lu pk la sendiri.....

Nurmala said...

azrin,
itu la pasal. kalau dulu bole la aku straight citer kat ko. skang, masing2 bz kan??

apa ayat2 yg kau nak marah tu??hehe~~

zino said...

salam kenal..
masa bertunang ni memang banyak dugaan yg datang.. masa ni lah menilai keserasian..tapi jangan tunang lama lama..

Nurmala said...

zino,
dulu selalu je dgr org cakap bertunang ni banyak dugaan. Tapi biat donno jer. Skang,kena batang hidung sendiri.. Saya ikat setahun je zino..huhuhuhuhu

rynn2506 said...

apa ayat2 yg aku nak marah tu??hehe~~

ko baca la blk n3 ko tu...

Nurmala said...

azrin,
aku dah baca dah..tapi blur² lagi. apa ek? yg aku je buat perangai tu ker??

Anonymous said...

dugaan tunang bai..biasa lar...~~dnie

Nurmala said...

adini,
yer aku tau.. kau pon lalui kan?