Thursday, July 10, 2008

sEPi

...Sepi...


Semalam aku gi tgk citer sepi kat Galaxy,Ampang... very touching movie. Baper kali air mata aku meleleh sepanjang citer tu..~~


Sepi didalam percintaan. Kita semua akan ada perasaan tu sometimes,tak kira lah kita suka ke,tak suka ke,perasaan tu tetap akan hadir kadang-kadang. Siapa yang dapat lari dari sepi? Ia pasti singgah di setiap sudut hati setiap insan walaupun sekali.


Cerita ni kisah Adam (Aflin Shauki), Sufi (Tony Eusoff) ngan Imaan (Baizura Kahar) yang melalui detik sepi di dalam hidup masing-masing.



sinopsis:-


Adam, pemilik kafe sangat tertekan kerana hidup bujang dan seharusnya sudah bekeluarga. Jatuh hati pada Ilyana (Vanidah Imran) tetapi malangnya Ilyana dah berpunya dan pada masa Adam ingin melamarnya, Ilyana memberikan kad undangan perkahwinan.Sufi (Tony Eusuff), kematian isteri (Rozita Che Wan) kerana kecuaian dalam kemalangan. Jatuh hati pada (Eja) yang merupakan isteri kepada (Riezman Khuzaimi). Eja menyimpan perasaan kepada Sufi, malangnya status sebagai isteri menghalang perasaan itu dizahirkan.Imaan seorang pelajar sangat setia pada Khalil (Pierre Andre) tetapi dipuja oleh Ean (Sein Ruffudge). Rupa-rupanya Khalil yang dipuja itu telah lama meninggal dunia.


Cerita ni realistik sebenarnya. manusia boleh berubah dalam sekelip mata. Memang benar! Dan janganlah disalahkan sesiapa kerana kita wajib beriman kepada Qada’ dan Qadar.


Lepas tgk cerita ni, fahami cerita ni. Baru aku tau macam mana perasaan org yg selalu berubah hati tu. Kita tak boleh salahkan mereka 100% sebenarnya. Kita selalu fikir kalau dah ada boyfriend/girlfriend/tunang/suami tapi suka lagi kat org lain tu maknanya jahat. No!! Kabir Baktiar dah buktikan. Mereka tak jahat. Tapi mereka sepi...

p/s: Favorite quote - "Kenapa berjumpa kalau hanya untuk berpisah???" dan "Awak berlari mengejar sesuatu atau lari dari sesuatu???"


9 comments:

misz_dini said...

wakkkk...tidakkkk...aku taknak tgk movie tueeee.....sbb tuelah..nanti nak nangis2...eiii..tak suker!tak suker!

NorAzrin MohdNawir said...

aku nak tgok..mesti best kan..?? ko dah tgok...aku blom..huhuhu....igt x masa kite tgok cite cinta sesama dulu mala???

Anonymous said...

hUhU
JIwangJIwangJiwang
tP mmg Best!

Nurmala Mazlan said...

adini,
Tak suka sudah. Tapi citer ni best baii. Rugi tak tgk. Tgk kat cd feel dia tak sama

azrin,
Best!!! 4.5 bintang. Gi la tgk. Aku dah agak dah kau mesti cakap pasal kita tgk citer cinta tu sesama kan? Erk..aku ingat!! Kita tgk berempat kan? huhu~~~ kenangan²

Nurmala Mazlan said...

bubbles,
sesekali nak jiwa². Best tau

Anonymous said...

i made a vow,
to no one but you,
i pledge my love,
to you forever be true,
so that you can only hear,
you'll feel my love till end,
and you will know that,
we are one in heart,
never feel alone anymore,
SAYANG...

NorAzrin MohdNawir said...

tu....encik krol dah bsuara dah tu....

Nurmala Mazlan said...

sayang,
Thank You sayang

Azrin,
tu la pasal. view blog aku tak dijangka². Seb baik tak perasan statement aku " Kita tgk berempat kan? huhu~~~ kenangan² "

Tak baik aku ni kan? Ingat benda lama.

A.I.Z.A.T said...

sedih sgt ar cite ni,sob sob..
nyesal ar tgk.huhu